آخرین عناوین

دوشنبه 22 خرداد 1402-12:21 کد خبر:119819

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل هشدار داد:

نفوذ شیرابه‌های انجیل‌سی بابل به عمق ۱۰۰ متری خاک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل گفت:  در منطقه انجیل‌سی شیرآبه‌ها به عمق بیش از ۱۰۰ متری در خاک نفوذ کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بابل در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست با هشدار به اینکه در انجیل ‌سی شیرآبه‌ها به عمق بیش از ۱۰۰ متر در خاک نفوذ کرده است، اظهار کرد: بالغ بر ۳۰ سرمایه‌گذار آوردیم، اما تاکنون به نتیجه عملیاتی نرسیده‌ایم.

براساس این گزارش،سایت زباله انجیل ‌سی بابل از سال ۷۹ ایجاد شده است که معضل زباله این شهرستان معضل ۲۳ ساله است و باعث از بین رفتن بخش عظیمی از جنگل‌های منطقه و آلودگی آب های زیرزمینی شده است.

رئیس اداره محیط زیست بابل گفت: سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ قبضه سلاح شکاری در منطقه شکار ممنوع  این شهرستان کشف و ضبط کردیم که ۳۰ سلاح به ‌صورت قاچاق بوده است.

وی با بیان اینکه واحدهای آلاینده از لحاظ آلایندگی هوا، آب، خاک و صوت تحت پایش‌ مستمر اداره محیط‌زیست قرار دارند،گفت: ۱۲ تصفیه‌خانه در این شهرستان افتتاح شده است.

حیدرپور بیان کرد: در حال حاضر فقط یک واحد آلاینده شن و ماسه داریم که تا آخر تابستان قرار است از آلایندگی خارج شود.

حیدرپور با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد آب‌های سطحی و زیرسطح شهرستان بابل آلوده است، افزود: از خرداد به بعد به‌ جز ایام بارندگی، جریان آب بابل‌ رود فقط به‌ صورت فاضلاب است.

به گزارش خزرتیترخبر، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بابل با اشاره به فعالیت ۱۰ نفرمحیط‌بان در این شهرستان گفت: طبق استاندارد جهانی ما باید ۵۰ محیط‌بان داشته باشیم./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :