آخرین عناوین

دوشنبه 15 خرداد 1402-11:37 کد خبر:119671

کار سخت غول کش‌ها در جام هاشمی نژاد:

کشتی‌گیران روسیه، ارمنستان و گرجستان در راه مازندران

کشتی گیران جوان مازندرانی امسال باتوجه به حضور کشتی گیران روسیه، ارمنستان و گرجستان در مسابقات کشتی بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد کار سختی برای کسب عناوین قهرمانی در پیش دارند.


به گزارش خزرتیترخبر، برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد سابقه‌ای چند دهه‌ای در بهشهر دارد و در ابتدا، این رویداد با حضور چند تیم استان‌های همجوار و به صورت محدود برگزار می‌شد و ضوابط میزبانی آن هم رعایت نمی‌شد تا اینکه از ۱۲ سال قبل و با نظر تصمیم‌گیران کشتی بهشهر ابعاد برگزاری این مسابقات تغییر کرد و با تمرکز بر رده سنی جوانان، به یکی از مهمترین آوردگاه‌های شناسایی استعدادهای این رده سنی در کشتی کشور مبدل گشت.

براساس این گزارش، تاکید مسئولان مسابقات به برگزاری جام شهید هاشمی نژاد در رده سنی جوانان، آرام آرام این رویداد را به برندی قابل اعتنا و اتکا در کشتی کشور تبدیل کرد تا جایی که مطابق اظهارات سرمربی و کادر فنی جوانان، جام هاشمی نژاد یکی از مراحل و معیارهای حضور کشتی گیران در تیم ملی است و از همین رهگذر همه کسانی که به دنبال پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند، با آمادگی کامل در این رویداد شرکت می کنند.

نگاهی به مدال آوران سال های گذشته جام شهید هاشمی نژاد ما را به نام های معتبر می‌رساند، از حسن یزدانی، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور تا بهنام احسانپور، رحمان عموزاد و بسیاری ستاره های داخلی و خارجی بسیاری حداقل یک بار حضور در این مسابقات را تجربه کردند و از سکوی پرتاب این مسابقات خود را به سکوهای قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک رساندند.

با تداوم برگزاری و اوج گیری کیفی جام هاشمی نژاد، توجه مدیران فنی رده سنی جوانان به این مسابقات بیشتر شد تا جایی که در چند سال قبل، سرمربی و کادر فنی تیم ملی با تمرکز کامل در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شده و نفرات برتر را به طور کامل زیرنظر می‌گیردند.

اوج کیفیت مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در آنجاست که کادر فنی تیم ملی جوانان به صراحت اعلام کرد، این مسابقات یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و همین تاکیدات، انگیزه مدعیان اوزان دهگانه جوانان را برای حضور با حداکثر آمادگی در بهشهر بیشتر می کرد.

جام کشتی هاشمی نژاد؛ فرصت مصاف کیفی رقیبان

دبیر هیات کشتی مازندران گفت: مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد فرصت مناسب هماوردی جوانان باانگیزه استان با مدعیان داخلی و خارجی است.

غلام نوری زاده اظهار کرد: به دلیل سطح کیفی بالای این مسابقات، نفرات برتر اوزان دهگانه کشور خود را متعهد به حضور در این رویداد می‌دانند که باعث شده علاوه بر نمایش کشتی‌های جذاب، مدعیان جوان مازندرانی هم سطح کیفی خود را با رقیبان مقایسه کنند.

وی بیان کرد: از سال گذشته و با انجام یک تغییر در روند برگزاری جام هاشمی‌نژاد، به جای شرکت تیم هایی از استان‌های کشور، ۱۰ نفر برتر هر وزن به این مسابقات فراخوانده می‌شوند که باعث شده کیفیت فنی جام هاشمی نژاد به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

دبیر هیات کشتی مازندران از اهتمام مسئولان بهشهری در برگزاری این رویداد قدردانی کرد و گفت: معرفی ستاره های مدل‌آور مازندرانی از جام شهید هاشمی‌نژاد، نشانه اثرگذاری این مسابقات است.

بهشهر برای هجدهمین سال میزبان برگزاری جام کشتی هاشمی نژاد

رییس هیات کشتی بهشهر هم به روند میزبانی از هجدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد اشاره کرد و گفت: با کمک مدیران استانی و شهرستانی، مقدمات برگزاری این مسابقات فراهم‌شده و تلاش می‌کنیم سطح کمی و کیفی این رویداد را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنیم.

هوشنگ جعفری افزود: سابقه حضور بزرگان مدال‌آور کشتی جهان از جمله حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، امیرحسین زارع و بسیاری دیگر از نفرات شاخص کشتی ایران در جام هاشمی‌نژاد، مسوولیت ما در برگزاری مطلوب این مسابقات را سنگین تر کرده است.

وی افزود: ستاد شهرستانی جام شهید هاشمی‌نژاد از حدود ۶ ماه قبل فعالیت خود را برای رفع نواقص مسابقات سال قبل، برنامه‌ریزی برای گره‌گشایی از مشکلات، تقویت نقاط قوت، چگونگی بهره‌مندی از ظرفیت استانی و شهرستانی برای برگزاری مطلوب این مسابقات آغاز کرد تا جایی که به فاصله چند روز تا برگزاری جام هجدهم، آمادگی کاملی برای میزبانی از این رویداد بزرگ ورزشی ایجاد شده است.

جایزه دلاری؛ پاداش برترین های خارجی جام

رییس هیات کشتی بهشهر ادامه داد: جایزه دلاری نفرات برتر خارجی و تاکید مربیان تیم ملی به کشتی گیران جوان برای حضور با حداکثر آمادگی در جام شهید هاشمی نژاد به عنوان یکی از معیارهای اصلی رسیدن به دوبنده تیم ملی، به کیفیت این مسابقات اضافه کرده و در عین حال مسئولیت ما را برای برگزاری شایسته این رویداد بیبشتر می‌کند.

وی افزود: یکی از اثرات برگزاری مستمر و بین‌المللی کشتی شهید هاشمی‌نژاد، افزایش علاقه در نوجوانان و جوانان بهشهری برای فعالیت حرفه‌ای در کشتی است که می‌تواند به تربیت نسل پرامید در آینده کشتی شهرستان شود.

جعفری ادامه داد: به عنوان نمونه بهشهر چندی قبل در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و در حضور همه مدعیان نامدار استان برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید که اطمینان داریم روند رو به پیشرفت کشتی شهرستان پیوستگی غیرقابل انکاری با میزبانی از جام شهید هاشمی نژاد دارد.

حضور کشتی گیران روسیه، گرجستان و ارمنستان در بهشهر

وی گفت: برای هجدهمین دوره مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد، حضور کشتی گیرانی از روسیه، گرجستان و ارمنستان قطعی شده و احتمال افزایش تیم های خارجی در این رویداد هم وجود دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان بهشهر نیز گفت: همراهی مسئولان شهرستانی و استانی در تامین نیازهای مالی این مسابقات، دغدغه عوامل برگزاری را تا حد زیادی کاهش داده و ستاد جام هاشمی نژاد را به افزایش کیفیت مسابقات متمرکز کرده است.

هجدهم و نوزدهم خردادماه زمان برگزاری جام کشتی هاشمی نژاد

مجتبی رضایی افزود: با وجود برخی کمبودهای زیرساختی در بهشهر مانند نبود مکان مناسب برای اسکان همه نفرات حاضر در جام شهید هاشمی نژاد، همراهی همه مدیران و دلسوزان ورزش بهشهر برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، نگرانی ها را تا حد زیادی کاهش داده که امیدواریم بهشهر همانند سال های قبل در این میزبانی از این مسابقات سربلند باشد.

وی برگزاری این رویداد را علاوه بر ابعاد ورزشی، دارای نکات فرهنگی شاخص و بارزی دانست و گفت: معرفی هر چه بیشتر شهید هاشمی نژاد به عنوان یکی از یاران صدیق و وفادار امام (ره) و رهبری، از رویکردهای مهم ستاد برگزاری مسابقات است که برای رسیدن به این هدف، ویژه برنامه‌های متعدد در حاشیه مسابقات برای کشتی گیران و تماشاگران پیش‌بینی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، رضایی همچنین برگزاری ۲ روزه جام شهید هاشمی نژاد و تمرکز رسانه های ورزشی و صدا و سیما به این مسابقات را فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر بهشهر به خصوص جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این شهر دانست و بر انجام آن تاکید کرد، هجدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی شهید هاشمی نژاد ۱۸و ۱۹ خرداد در بهشهر برگزار می‌شود./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :