آخرین عناوین

شنبه 13 خرداد 1402-17:28 کد خبر:119636

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تابستان در بهار/ افزایش ۳۶ درجه ای دمای هوا

هواشناسی با اشاره به گرمتر شدن هوا تا چند روز آینده، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران این استان به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه گرم پیش بینی کرد که دمای هوای مازندران از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته جاری روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما بویژه در مناطق مرکزی و شرقی در روز دوشنبه محسوس تر خواهد بود.

براساس این گزارش، جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد و با گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چندین درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش یابد.

همچنین طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز دوشنبه به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش می یاید، دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در چند روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز دوشنبه بین ۲۶ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، از روز سه شنبه روند کاهشی دما در مازندران اغاز می شود و علاوه بر ارتفاعات، در مناطق پایین دست نیز شاهد رگبار باران خواهیم بود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز علاوه بر تداوم هوای خنک، شاهد بارش متناوب باران در سطح استان خواهیم بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که آمل با ثبت دمای ۳۱.۴ و آلاشت با ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با احتمال رگبار باران و رعد و برق پراکنده و در روزهای یکشنبه و دوشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار باران و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، آسمان مازندران در روز سه شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از بعدازظهر با افزایش ابر رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد به نسبت شدید موقتی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد و در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود، وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :