آخرین عناوین

پنجشنبه 11 خرداد 1402-23:17 کد خبر:119605

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خبر داد:

سیلاب در ۳ شهرستان مازندران/طغیان رودخانه زارم‌رود در هزارجریب نکا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در پی بارش‌های رگباری که از ظهر امروز در استان مازند‌ران شدت گرفت ‌رودخانه زارم‌ رود در شهرستان هزارجریب نکا طغیان کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس لطف‌آبادی بخشدار هزارجریب نکا اظهار داشت: از شب گذشته شاهد طغیان رودخانه زارم‌رود بودیم که راه مواصلاتی روستایی بندبن، تجرخیل، بادابسر و زنگت مسدود ‌و ‌خسارت‌هایی به تاسیسات آبی روستای ورپام وارد شد.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه طغیان رودخانه زارم‌رود و سیلاب سبب شد آب روستاهای ورپام، زنگت و بادابسر قطع شود، افزود:‌ آب شرب روستایی تا فردا وصل می‌شود و با تلاش عوامل راهداری و با هماهنگی و اعزام لودر راه روستایی بند بن هم بازگشایی خواهد شد.

بخشدار هزارجریب نکا با تاکید بر اینکه طغیان رودخانه سبب آسیب به سردهنه‌های کشاورزی شده است، گفت: اکنون در منطقه بارش پراکنده داریم و طبق اعلام هواشناسی تا غروب جمعه نیز هوا نامساعد خواهد بود.

وی با بیان اینکه ‌به دلیل اینکه لایروبی رودخانه زارم رود انجام نشده ‌و ساماندهی نداشتیم خسارت بیشتر به حریم رودخانه و سردهنه‌های کشاورزی بوده است، اضافه کرد: در حوزه برق، مخابرات و گاز مشکلی در منطقه گزارش نشده و تا فردا مشکل آب روستاها و راه‌بند بن حل خواهد شد.

وی به تخریب کامل پل تجرخیل اشاره کرد و یادآور شد: امور آب، منابع طبیعی، راهداری و امور برق به منطقه اعزام شدند و در زمینه گاز روستایی منطقه مشکلی نداشتیم.‌

سیلاب در 3 شهرستان مازندران

به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان درپی شمالی شدن جریان‌ها و عبور موج از تراز میانی جو، گفت: بارش‌های رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سبب بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.

وی افزود: جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در ارتفاعات سوادکوه منطقه پیت سرا و خطیرکوه، ارتفاعات کیاسر ساری و هزار جریب نکا سبب بسته شدن هشت راه روستایی و خسارت به سردهنه‌های کشاورزی شده است، در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب ماموران راهداری و بخشداری به این مناطق کوهستانی اعزام شدند.

محمدی ادامه داد: تاکنون هفت راه روستایی خطیر کوه سوادکوه و ارتفاعات کیاسر ساری کامل باز شده است و راهداران در حال بازگشایی راه روستایی اروست از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره بارش‌های رگباری سیل اسا به شهروندان و مسافران هشدار داد و گفت: احتمال وقوع رگبار‌های باران فصلی و وقوع دوباره سیلاب در این مناطق امروز و امشب وجود دارد.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

محمدی به شهروندان توصیه کرد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خوددداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد؛ با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

به گزارش خزرتیترخبر، محمدی تاکید کرد: کارشناس پس از بارندگی امشب برای ارزیابی نهایی میزان خسارت به مردم منطقه و سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی روز شنبه به منطقه اعزام می‌شوند./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :