آخرین عناوین

جمعه 22 ارديبهشت 1402-16:45 کد خبر:119239

از راه‌بندان تا خانه‌ نشینی مردم چالوس:

پروژه تعریض مسیر مرزن‌آباد تا دزبن به کجا رسید؟!

مردم شهرستان چالوس هر هفته به‌ دلیل اعمال محدودیت یک‌ طرفه خانه ‌نشین می‌شوند و همچنان با وعده‌های بی‌سرانجام و حبس شدن در اواخر هفته و تعطیلات رو به رو هستند.


به گزارش خزرتیترخبر، از قصه پرغصه جاده‌های شمال هرچه بگوییم، کم گفتیم، ماجرای جاده‌هایی که زیر بار حجم بالای ترافیک قد خم می‌کنند حتی وخامت اوضاع به حدی می‌شود که جاده‌های قفل می‌شوند.

براساس این گزارش، قبلا تعطیلات چند روزه و مناسبت‌های خاص در جاده‌های شمال شاهد ترافیک سنگین بودیم اما اکنون پایان هفته‌ها ترافیک مهمان جاده‌های شمال می‌شود و حجم خودروها به حدی است که اگر مدیریت نشود، تردد هم بند می‌آید و راه‌بندان می‌شود.

در چنین شرایطی باتوجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم پلیس مجبور به اعمال محدودیت‌های ترافیکی یک‌ طرفه است تا بتواند در موج ورود و خروج به تسهیل عبور و مرور کمک کند اما دودش به چشم مردم بومی منطقه می‌رود که مجبور هستند در محل زندگی یا ییلاق‌ها خانه ‌نشین می‌شوند تا ترددها روان شود.

این روایت مردم شهرستان چالوس است که هر هفته باتوجه به حجم بالای ترافیک و به‌ دلیل اعمال محدودیت یک ‌طرفه نمی‌توانند نفس راحت بکشند و همین که می‌دانند امکان تردد در جاده‌ برایشان  وجود ندارد، خود موجب نگرانی است.

در ارتباط با حل مشکل مردم بومی منطقه بحث تعریض محور کندوان مطرح شد تا بتواند اندکی از حجم ترافیک کم کند که باتوجه به وعده‌های مکرر هنوز خبری از افتتاح این پروژه نیست.

* افزایش چندبرابری تردد در محور کندوان

محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان در این‌باره، اظهار کرد: بحث تعریض محور کندوان از محدوده بالای مرزن آباد تا دزبن از اهمیت بسزایی برخوردار است و درصورت تحقق می‌تواند به حل مشکل مردم بومی برای تردد کمک کند.

وی با اشاره به قدمت بالای این محور، افزود: با توجه به حجم بالای تردد بحث اختصاص بودجه ملی می‌تواند راه‌گشا باشد که امیدواریم به گونه‌ای مدیریت شود تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

فرمانده پلیس راه کندوان با بیان اینکه ورودی‌ها طی سال‌های اخیر چندین برابر شد، گفت: اینکه با اعمال محدودیت یک‌ طرفه شاهد بروز مشکلاتی برای مردم بومی منطقه هستیم، خواسته بحق مردم منطقه بوده که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

*روند کُند پروژه

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس نیز درباره آخرین وضعیت پروژه تعریض مرزن‌آباد تا دزبن، اظهار کرد: این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای جاده‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به روند کُند پروژه، افزود: با خبر شدیم که پروژه دارد کُند پیش می‌رود به همین دلیل مکاتباتی را با مسئولان داشتیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس بیان کرد: براساس مکاتبات انجام‌ شده قرار شد جهش خوبی را در زمینه این پروژه شاهد باشیم.

به گزارش خزرتیترخبر، صفایی با اعلام اینکه تعریض این مسیر به‌ طول حدود ۳ کیلومتر از مرزن‌آباد تا دو راهی طویر انجام شد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما تردد مردم بومی در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی از مسیرهای صعب‌العبور است که لازم است تسریع در روند اجرای پروژه را شاهد باشیم./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :