آخرین عناوین

جمعه 22 ارديبهشت 1402-10:0 کد خبر:119235

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

باران بهاری در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی از فردا شاهد بارش باران در آسمان مازندران هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، خبرها حاکی از آمدن باران بهاری در مازندران است درحالی‌که هواشناسی مازندران در این زمینه هشدار سطح زرد صادر کرد.

براساس این گزارش، این هشدار در پنجاه و پنجمین روز از بهار امسال شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر خواهیم بود و دمای هوا هم کاهش می‌یابد.

درحالی باران در راه استان مازندران است که این روزها برنج‌کاران به تکاپو افتادند و درحال استفاده از این کرامت الهی هستند.

سیدمحمد رضا رضوی در این‌باره اظهار کرد: براساس هشدار جوی سطح زرد  هواشناسی مازندران و شکل‌گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از فردا شاهد بارش باران در آسمان مازندران هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: بارش متناوب باران با بارش برف در نقاط مرتفع و سردسیر با ارتفاع بالای ۲۴۰۰ متر،  وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق و تگرگ همراهی دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا ظهر سه ‌شنبه در تمام سطح استان تداوم دارد، اضافه کرد: میزان بارش روز دوشنبه بیشتر خواهد بود.

رضوی با هشدار احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، خاطرنشان کرد: پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، خودداری از اسکان در کنار رودخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

براساس هشدار مدیریت بحران مازندران نیز مردم و مسافران از هرگونه تردد و توقف درحاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

همچنین رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی با احتیاط بیشتر تردد کنند.

کوهنوردان هم در این مدت از صعود به ارتفاعات استان پرهیز کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، طبق هشدار اداره کل مدیریت بحران مازندران، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات، برای انجام عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی آمادگی لازم را داشته باشند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :