آخرین عناوین

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402-10:15 کد خبر:119204

فرماندار جویبار خبر داد:

تنش کم‌آبی ۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری جویبار

فرماندار جویبار گفت: با توجه به کاهش ۳۴ درصدی میزان بارش‌ها ۴ هزار هکتار مزارع شالیزاری در سال جاری با تنش کم‌آبی روبرو است.


به گزارش خزرتیترخبر، کمال رستمعلی گفت: ۱۱ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی جویبار را شالیزاری تشکیل می‌دهند که با توجه به کاهش ۳۴ درصدی میزان بارشها  ۴ هزار هکتار مزارع شالیزاری در سال جاری با تنش کم آبی روبرو است.

براساس این گزارش، فرماندار جویبار اظهار کرد: وی با بیان اینکه ۵هزار هکتار از مزارع جویبار از طریق ۶۳ قطعه آبندان آبگیری می‌شوند خاطرنشان کرد: ۶هزار هکتار دیگر از سد شهید رجایی ، آیت الله صالحی، رودخانه سیاهرود وچاه‌های کشاورزی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران شهرستان در سال جاری برای تأمین آب کشاورزی ۱۱ طرح را به آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی ارائه داده که این شهرستان برای اجرای این طرح‌ها در سال جاری در مهار کمبود آب کشاورزی نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رستمعلی تشریح کرد: با توجه به ضرورت مدیریت بحران با تخصیص به موقع این اعتبار می‌توانیم از این تنش آبی عبورکنیم.

 وی در ادامه تصریح کرد کانال اضطراری انتقال آب سد آیت الله صالحی به رودخانه سیاهرود جویبار به طول ۱۵ کیلومتر با ۸۰ درصد پیشرفت ویژگی در دست اجراست که با افتتاح این طرح در مدت چند هفته آینده نیاز آبی ۱۵۰۰هکتار از مزارع حاشیه رودخانه سیاهرود مرتفع می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، فرماندار جویبار از ذخیره سازی ۷۰ درصد آبندان‌های این شهرستان در فصول بارندگی در این شهرستان خبر داد و گفت: ذخیره آبندان‌ها به نسبت شهر‌های دیگر استان بیشتراست و با توجه به کاهش بارندگی ۳۴ درصدی بارش ۷۰ درصدی ذخیره سازی شده است./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :