آخرین عناوین

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402-0:20 کد خبر:119200

خزرتیترخبر گزارش می دهد:

گلچین خبرهای مهم ( 19 اردیبهشت 1402) از نگاه خزرتیترخبر

خبرهای برگزیده و کوتاه روز از منابع مختلف در یک نگاه


🔻  سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

🌧 امروز  سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب بخش‌هایی از مرکز کشور و غرب سواحل خزر  بارش باران خواهند داشت و به تناوب تا روز جمعه این  بارش‌ها ادامه دارد.

💨 امروز و فردا در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد، همچنین احتمال نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق وجود دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  اظهارات عجیب درپی سقوط احتمالی نفت مسجدسلیمان

میثاقی:

⚽️ اگر باشگاه‌های نفتی ناراحت نمی‌شوند و نمی‌روند شکایت کنند، بعضی از مدیران دوست دارند تیم‌ها را به دسته یک بیندازند و یا در دسته یک نگه دارند.

⚽️ چون طبق قانون در لیگ برتر به آن تیم‌ها بودجه تعلق نمی‌گیرد، با انداختن تیم‌ها به دسته یک می‌توانند آن بودجه و پول را بگیرند و کسی هم به آنها کاری نداشته باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  استفاده از خوراکی هایی مانند

▫️عسل و آب عسل

▫️انواع مغزها

▫️جوانه ها

▫️برگه ها

▫️خشکبار خام

▫️زیتون

▫️خرما و …

به کاهش ضعف و گرسنگی در طول روز و در نتیجه پرهیز از پرخوری کمک می کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  جدیدترین جزئیات از سقوط بالگرد وزیر ورزش

محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر:

🔹 بازخوانی جعبه سیاه بالگرد ۳ ماه زمان می‌برد.

🔹 خلبان بالگرد می‌گوید هنگام فرود بالگرد فرمان‌پذیری نداشت.

🔹 بالگرد ۴۰ نفر ظرفیت دارد و می‌تواند تا ۴ تن حمل و نقل کند.

🔹 این بالگرد جوان‌ترین و پرقدرت‌ترین بالگرد هلال احمر بود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  وزیر ارتباطات: برای گسترش شبکۀ فیبر نوری کوچه‌ها و خیابان‌ها کَنده خواهد شد تا کابل در زمین قرارداده شود

🔸برنامه‌ریزی کردیم امسال 8 تا 10 میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهیم. میانگین سرعت اینترنت ثابتِ کشور ۱۱ مگابیت است اما الان در شهرهایی که فیبرنوری راه‌اندازی شده، اینترنتی که به مشترکان دادیم تا 900 مگابیت بر ثانیه سرعت دارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  سارق خودرو باعث دستگیری قاتل دو فریدونکناری شد

علیرضا برخور دادستان فریدونکنار:

 در پی قتل دو شهروند فریدونکناری در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در منزل شخصی‌ خودشان که در خیابان شهدا واقع شده، ماموران انتظامی و مسئولین قضایی فریدونکنار در محل جرم حضور پیدا کردند.

🔹 با تحقیقات اولیه صحنه قتل مشخص شد که خودروی مقتول از خانه به سرقت برده شده که پلاک خودرو در سامانه نیروی انتظامی ثبت و چهارشنبه شب در کمتر از ۳ ساعت در رامسر توقیف شد.

🔹فردی که ماشین را به سرقت برده بود در اعترافات خود از قتل خبر نداشت و اذعان کرد خودرو را از یک فرد در بابل سرقت کرده بود.

🔹پس از گشتن خودرو مقداری طلا مسروقه از مقتولین و مدارک هویتی فردی اهل استان سیستان و بلوچستان در ماشین کشف شد که مامورین آگاهی و اطلاعات انتظامی پس از کشف مدارک تحقیقات را آغاز کردند که پس از شناسایی فرد، وی را در شهرستان گمیشان استان گلستان در منزل یکی از اقوام دستگیر کردند.

🔹این فرد پس از دستگیری منکر قتل و با مطالب کذب تلاش داشت تا تحقیقات پلیسی و انتظامی را منحرف کند که پس از مشاهده دوربین‌های مداربسته سطح شهر و تحقیقات مفصل و بازجویی‌های متعدد مشخص شد که تنها بود.

🔹این فرد پس از مشخص شدن تصویر خود در دوربین مداربسته اعتراف کرد برای سرقت به این منزل رفت که با مشاهده افراد حاضر در منزل به ناچار مجبور شد با سلاح سرد(چاقو) مادر و فرزند را به قتل برساند.

🔹وی با قدردانی از اقدامات ماموران انتظامی و پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل جهت دستگیری قاتل افزود: از شهروندان تقاضا داریم نسبت به نصب دوربین مداربسته برای امنیت بیشتر اقدام کنند چراکه هم برای پیشگیری و هم برای شناسایی مجرمین نقش مهمی داشته و در همین حادثه دوربین مداربسته موجب شناسایی قاتل شد.

🔹 برخور در پایان با بیان اینکه تحقیقات درخصوص این پرونده کماکان ادامه دارد و سارقی که خودرو را از قاتل به سرقت بوده بود موجب شناسایی و دستگیری قاتل شد و قطعا با قاتل و سارق برابر موزاین قانونی بشدت برخورد خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  مدیر آکادمی سپاهان: جان آرات در خطر است!

🔸مدیر آکادمی سپاهان: در مدتی که آرات اینجا بود مشاوره‌های مختلفی انجام دادیم و متوجه شدیم بچه بسیار تحت فشار است و احتمال ایجاد خطر برای بچه و باشگاه زیاد بود و احساس می‌کنیم در انگلیس هم همین مسئله بود و برای همین به ایران آمدند که امیدوارم اینگونه نباشد.

🔸آرات وقتی سر تمرین می‌آمد، می‌دیدیم که دست روی سینه‌اش می‌گذارد، به نظر می‌رسید خسته است و تحت فشار تمرینی سنگین قرار داشت. چند بار ما دیدیم که بدون هماهنگی با مربی و ما صبح این بچه را به ورزشگاه می‌آوردند و هوازی با او کار می‌کردند،  بدون اینکه به مربی بدنساز گفته باشند و با باشگاه هماهنگ کرده باشند. این رفتارها را با این بچه داشتند و خطرناک بود و ممکن بود اتفاقی برای این بچه بیفتد.

پدر آرات: آرات یک برند است و فکر می‌کنم سپاهان هم قصد استفاده از این برند را داشت

روز اولی که رفتیم، من با شخصی صحبت کردم که می‌گفت پیج آرات دنبال‌کنندگان زیادی دارد و برند محسوب می‌شود و ما هم برند خودمان را داریم؛ شما دیگر برای جاهای دیگر تبلیغ نکنید و ۶ برندی را که ما داریم، تبلیغ کنید. من حس کردم هدف سپاهان تبلیغات در پیج آرات است و می‌خواهند برای مثال اگر ۱۰۰ میلیون هزینه کرده‌اند، چند برابر آن را به دست بیاورند.

آرات یک برند است و فکر می‌کنم سپاهان هم قصد استفاده از این برند را داشت.‌ پیج آرات ۶ میلیون دنبال‌کننده دارد و اگر بخواهیم در آن تبلیغ کنیم، در بدترین حالت و با کمترین تبلیغ روزی دو میلیون درآمد دارد اما من مدت‌هاست که سالی یک تبلیغ هم نمی‌کنم. اگر من فیلمی از آرات با لباس سپاهان منتشر کنم، ممکن است پیج 433 و ... هم بازنشر کنند و چند میلیون نفر می‌بینند و سپاهان می‌توانست بیشتر هزینه‌های خودش را از پیج آرات بردارد اما در این بین چه چیزی عاید ما می‌شد؟ من اگر بخواهم روزی سه تبلیغ کنم، می‌توانم بهترین خانه را اصفهان بگیرم و بهترین زندگی را داشته باشم اما در آن شرایطی که برای ما مهیا شده بود، آرات حتی غذای مناسب هم نمی‌توانست بخورد

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  رئیس کمیسیون عمران مجلس: کسی جرأت انتشار آمار واقعی تورم را ندارد / آمارهایی که رئیسی ارائه می دهد‌ واقعی نیستند

محمدرضا رضایی کوچی:

آمارهای که رئیسی می‌دهد، واقعی نیستند. باید به سفره مردم نگاه کرد. در حال وضعیت خوب نیست و به کارمند، کارگر و کسبه خرد فشار وارد می‌شود. در حال حاضر شرایط به این صورت شده که وضع عده‌ای پولدار هر روز بهتر می‌شود اما در مقابل طبقه متوسط به پایین، در حال از بین رفتن است.

به دلیل اینکه مسکن ساخته نمی‌شود، قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت به اندازه‌ای است که کسی جرأت انتشار آمار واقعی را ندارد. تولید مسکن و به عبارتی تعادل میان عرضه و تقاضا به راحتی می‌تواند قیمت آن را کاهش دهد. البته در حال حاضر کسی به دنبال تولید مسکن نمی‌رود./منیبان

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  شیرجه در بیت‌المال! هواپیمای خصوصی با ۸۰هزار دلار برای یک سفر کاری به تاجیکستان !

‏داماد محسن رضایی با هواپیمای اختصاصی سفر میره؟

احمدی مدیرعامل بانک شهر داماد محسن(برادر عروس قالیباف)در سفر به تاجیکستان با ۱۱نفر تیمش،به جای فرودگاه امام،«هواپیمای اختصاصی در مهرآباد اجاره کرده»و ۸۰هزار دلار پرداخت کرده❗️

فساد عیان را جمع نمی‌کنید/صباآذرپیک

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  توزیع متادون در داروخانه‌ها یا مرکز درمان اعتیاد؟

کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت:

🔹فعلا تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر، این است که متادون به مراکز ترک اعتیاد داده شود و به داروخانه‌ها ارائه نمی‌شود.

🔹تجویز متادون باید در یک سامانه الکترونیک انجام و با کدملی ثبت شود که مشخص باشد، دارو به چه کسی و به چه میزان داده شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  چرا سوخت و ساز بدنمان پایین است؟!

🔹گرسنگی

🔹رژیم غذایی کم کالری

🔹کم‌کاری تیروئید

🔹ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی

🔹خوردن زیاد غذاهای شیرین مثل شیرینی‌ها، نوشابه در طی روز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  توقف شماره‌گذاری کامیون دست دوم تکذیب شد

وزارت صمت:

🔹در خصوص شماره‌گذاری خودروهای کشنده دست دوم که ترخیص شده بودند در صورتی که از تخفیفات گمرکی استفاده نکرده باشند همچنان فرایند توسط وزارت صمت که متولی اسقاط خودرو مطابق با قانون ساماندهی خودرو می‌باشد در حال انجام است.

🔹فرایند ثبت سفارش و یا ویرایش آن برای کشنده‌ها در چارچوب احکام دائمی مرتبط با سازمان راهداری می‌باشد و وزارت صمت نقشی در ثبت سفارش‌ها یا حقوق مکتسبه مرتبط با این قانون ندارد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  معاوضه آپارتمان در پردیس با تویوتا راوفور!

🔸قیمت آپارتمان ۹۸ متری در پردیس دقیقا شش میلیارد اعلام شده و مالک دنبال مشتری می‌گردد که حاضر است این خانه را با تویوتا راوفرو مدل ۲۰۱۷ طاق بزند 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  افشاگری نماینده رفسنجان: قاليباف از واگذاری ‌شاسی‌بلندها‌ خبر داشته و قطعا با آن موافقت كرده است!

جلالی نماینده نزدیک به جبهه پایداری:

🔸 رييس مجلس از اين مسائل باخبر بوده؛ قطعا جناب رييس با واگذاری خودروها به اين سبك موافقت كرده است؛ مگر می شود كه در مجلس، زيرمجموعه رييس چنين كاری انجام دهد و رييس خبر نداشته باشد؟ اگر آقای قاليباف بگويد من از اين موضوع خبر نداشتم، فاجعه است كه در زيرمجموعه‌اش چنين حركتی صورت گرفته اما خبر نداشته است. لذا قطعا خبر داشته و موافقت هم كرده است.

🔸 بايد شفاف به مردم می گفت كه خودروهای مذكور اينهاست؛ ما معرفبی كرديم و به‌صورت قسطی هم بوده است. اما اين موضوع لاپوشاني و به وسيله آن، يك آتوی سياسی درست شد؛ حالا كه وزير رفت، ميخواهند موضوع را جمع كنند، اما نمی توانند/اعتماد

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  آصفری، نماینده مجلس: گردش مالی کاسبان فیلترینگ در سال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است

آصفری، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

🔹 فضای مجازی در کشور ما ول و رهاست.

🔹 چطور می شود واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و شبکه های مجازی که هیچ تعهدی به ایران ندارند، رها و بدون نظارت باشند؟

🔹 با فیلتر کردن پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مسائل حل نمی شود.

🔹 وزیر ارتباطات اطلاع دارد چه کسانی فیلترشکن ها را می فروشند و وابسته به کجا هستند؟/دانشجو

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون شد

معاون اشتغال وزیر کار:

🔹سال گذشته میزان اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که امسال با رشد ۳۳درصدی به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

🔹افراد متقاضی در همه استان‌های کشور می‌تواند از این تسهیلات استفاده کنند. میزان سقف دریافت تسهیلات فردی ۱۵۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات برای پشتیبان‌ها تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان است.

🔹تسهیلات تکلیفی برای مشاغل خانگی در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی و عمدتاً روستایی با نرخ‌های ۴ درصد، ۶ درصد و ۱۰ درصد و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  ممنوعیت جنجالی در خوزستان

🔹 مدیر کل ارشاد خوزستان از ممنوعیت استفاده از اسامی غیرفارسی در تابلوی مغازه ها در این استان خبر داد.

🔹این ممنوعیت با مخالفت ها و اعتراضات زیادی همراه شده است.

🔹در استان خوزستان به عنوان استان چند قومیتی و چندزبانه، علاوه بر فارسی به طور گسترده از زبان های دیگر نیز استفاده می شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  افزایش وام ساخت مسکن

🔹 وزیر راه و شهرسازی: پیشنهاد افزایش وام ساخت به ۵۵۰ میلیون تومان در حال بررسی است و احتمالاً همین رقم نیز تصویب خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  تغییراتی در تراکنش‌های بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد:

🔹انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی ( نه مشترک) باشند، مجاز است./ایسنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  سفره خالی کارکنان استانداری کرمانشاه مقابل استانداری

رسانه امروز غرب نوشت:

🔸امروز ۱۹ اردیبهشت تجمع اعتراضی کارکنان استانداری کرمانشاه به وضعیت معیشتی خود برگزار گردید .

🔸در این تجمع کارکنان به صورت نمادین بر سر سفره خالی که در محوطه استانداری کرمانشاه پهن کرده بودند نشستند و اعلام کردند ماهم مثل سایر اقشار کارکنان کشور از وضعیت معیشتی در رنج هستیم .

🔸این دومین تجمع اعتراضی کارکنان استانداری کرمانشاه به وضعیت معیشتی خود در یک ماه اخیر است

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  بوی گاز در عسلویه / 10 نفر به بیمارستان منتقل شدند

🔸بوی نامطبوع شدید گاز شب گذشته در شهر عسلویه باعث شد تعدادی از شهروندان به دلیل تنگی نفس و سرگیجه راهی اورژانس بیمارستان شوند.

🔸 سوپروایزر بیمارستان نبی اکرم(ص) عسلویه: شب گذشته به علت شدت بوی نامطبوع گاز حدود ۱۰ نفر از شهروندان با علائم تنگی نفس، سرگیجه، سردرد، حالت تهویه و خارش در گلو به اورژانس بیمارستان مراجعه که توسط پزشک مداوا شدند.

🔸متاسفانه شدت بوی گاز به حدی زیاد بود که بیماران بستری در بخش های داخلی و اطفال بیمارستان هم با مشکل مواجه شدند.

🔸بوی نامطبوع گاز تا صبح ادامه داشت/ عسلویه آنلاین

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  دختران اوتیسم موهایشان را زدند/ خانواده‌های دارای دختر مبتلا به اوتیسم می‌گویند ارسال مداوم پیامک‌های بدحجابی و توقیف خودرو عذاب جدید زندگی‌شان شده است

🔸تعداد زیادی از مبتلایان به اوتیسم به‌ویژه کسانی که در طیف شدید اوتیسم هستند، توان تحمل روسری را ندارند خارج از کنترل آنها و خانواده‌های‌شان است.

🔸قرار بود کددار شوند و مبتلا بودن‌شان به اوتیسم در سامانه‌ها ثبت شود اما این اتفاق نیفتاد.

🔸از اواخر فروردین‌ماه طرح برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در کشور آغاز شده و روال هم مثل گذشته مشابه گشت ارشاد و انتقال به وزرا نیست.

🔸دختر ۱۵ ساله مریم، مبتلا به طیف اوتیسم است، او می‌گوید:قبلا از مترو استفاده می‌کردم اما دو هفته پیش، ورودی گیت مترو مفتح،چند خانم ایستاده بودند و راه‌مان ندادند.دلم نمی‌خواست برای‌شان توضیح بدهم. بیرون آمدیم. نمی‌خواستم جلوی چشم آن‌همه آدم التماس کنم که دختر من را به‌خاطر مشکلش راه بدهند‌، شاید دل‌شان سوخت و قبول کردند.

🔸به گفته نادی،حقوقدان روند دقیق رسیدگی و امکان ارائه مستندات ارتکاب جرم ترک حجاب، در شرایط فعلی پیش‌بینی نشده و این یک مشکل است./ هم‌میهن

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

🔸دادستانی عمومی و انقلاب تهران در پی ارائه نکردن ادله و مستندات از سوی روزنامه جهان صنعت در مورد خبر مجعول افزایش فروش اعضای بدن اعلام جرم کرد.

🔸هفته گذشته روزنامه جهان صنعت با انتشار گزارشی ادعاهایی عجیب را در رابطه با افزایش فروش اعضای بدن در کشور مطرح کرد و در این گزارش مدعی شد برخی افراد برای دریافت پول بیشتر اعضای بدن خود را در خارج از کشور به فروش می‌رسانند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  جدال ۴۰ مازندرانی با ویروس منحوس کرونا

🔹۴۰ بیمار مبتلا به کرونا هم اکنون در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

🔹دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

🔺بستری جدید: ۶ بیمار

🔺ترخیص: ۴ نفر

🔺بستری در بخش مراقبت‌های ویژه: ۴ نفر

🔺مجموع بستری شده ها: ۲۲ بیمار

◾️ فوتی: صفر

🔹دانشگاه علوم پزشکی بابل:

🔺 بستری جدید: ۵ بیمار

🔺ترخیصی: ۲ نفر

🔺بستری در بخش مراقبت‌های ویژه: یک نفر

🔺مجموع بستری شده ها: ۱۸ بیمار

◾️ فوتی : صفر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  یک میلیارد تومان برای تعویض شمع و کوئل

🔹آیا می‌توانید حدس بزنید که تعویض شمع برای ابرخودرویی مثل بوگاتی ویرون چقدر آب می‌خورد؟ به‌تازگی یکی از کاربران ردیت با انتشار پستی به این موضوع و به برخی هزینه‌های دیگر اشاره کرده است که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.

🔹این کاربر که ظاهراً مالک بوگاتی ویرون است، ادعا می‌کند دو سیلندر شماره ۱۳ و ۱۶ در سرعت‌ بالای ۲۲۵ کیلومتر جرقه‌زنی مناسبی نداشته‌اند. به همین خاطر وی با مراجعه به یک تعمیرگاه شمع و کوئل را تعویض کرده است.

🔹این فرد می‌گوید هر پک کوئل برای وی ۷۳۰ دلار هزینه داشته و یک ماه طول کشیده تا آن‌ها به دستش برسند. جالب اینکه وی با تمجید از کیفیت بسته‌بندی، آن را همتراز با کیفیت بوگاتی ویرون می‌داند!

🔹شمع‌های بوگاتی ویرون تفاوت چندانی با شمع‌های ۱۸ دلاری سایر محصولات گروه فولکس واگن ندارند، اما از آنجایی که شمع‌های این ابرخودرو حامل نشان بوگاتی هستند، با قیمت ۱۷۰ دلار به فروش می‌رسند؛ یعنی حدوداً ده‌برابر گران‌تر!

🔹نکته تأمل‌برانگیز اینکه با وجود چنین ارقامی، هزینه نهایی تعویض شمع و کوئل به ۲۰ هزار دلار رسیده است!

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  درباره سود و زیان غوره

🔹غوره، انگور خام نارس سبز و ترش است که طبیعتی سرد و خشک دارد و مصرف زیاد یا مداوم آن همچون همه ترشی‌ها برای مبتلایان سردی معده زیان‌آور است.

🔹مصرف غوره در کسانی که غلظت و حرارت مفرط خون دارند سودمند شمرده شده است. غلظت و حرارت خون با نشانه‌هایی مانند سرخی تیره در چهره و لبها و مخاط دهان همراه با بی‌قراری از گرما و عطش و علامات گوناگون دیگر آشکار می‌شود.

🔹 مصرف غوره و آبغوره برای افراد کم‌خونِ  کم‌خواب‌ِ کم‌دل‌ِ کم‌توان، پرگزند است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  ماجرای توزیع توهین‌آمیز هدایا بین معلمان در اندیمشک

🔹در پی انتشار فیلمی با عنوان توزیع هدایا بین معلمان در اندیمشک‌، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن دستور بررسی موضوع، اعلام که بی‌احترامی به قشر معلم را اصلاً نمی‌پسندم و قطعا تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری می‌کنم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  مدال طلای جوجیتسو بر سینه مالک فیسبوک

🔹مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک و مالک «متا» در اولین حضورش در یک تورنمنت جوجیتسو به مدال طلا رسید.

🔹این میلیاردر ۳۸ساله این خبر را با ۱۱.۳ میلیون دنبال‌کننده خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت: در اولین تورنمنت جوجیتسو شرکت کرده و مدال طلا گرفتم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  وزنه بردار ایرانی طلایی شد

🔹«حسین سلطانی» ملی پوش ایران در دسته 81 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم به مدال نقره دست پیدا کرد.

🔹در حرکت دو ضرب با مهار وزنه 184 کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلا دو ضرب و مجموع شد

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  عرضه مرغ بالاتر از ۷۳ هزار تومان ممنوع

جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

🔹واحدهای صنفی اجازه ندارند قیمت مرغ را بالاتر از ۷۳ هزار تومان عرضه کند و از امروز قیمت بیشتر از این به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  قوانین حجاب برای آقایان اعلام شد/ مردان اگر این لباس ها را بپوشند جریمه خواهند شد

🔹خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر‌به‌معروف گفت: لباس‌های زننده، مارک‌ها، آستین‌کوتاه و لباس‌های چسبان و شلوارهای‌کوتاه در مورد لباس آقایان است که باید رعایت کنند، اگر مواردی از این دست باشد، فرد متخلف طبق آن چارچوب و دستورالعملی که مصوب است، درمرحله اول تذکر می‌گیرد و در مرحله دوم در حوزه تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  آنتالیا رکورد زد

🔸شمار گردشگران ورودی به آنتالیا در کشور ترکیه از ابتدای سال جدید میلادی به رکورد جدید ۲.۱ میلیون نفر رسید. این رقم نسبت به ۱.۶۵ میلیون گردشگر که در همین بازه زمانی یک سال گذشته وارد آنتالیا شده بودند، ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  روستای شیرینو و صنایع عسلویه :‌ پزشکان به خاطر آلودگی هوا نمی‌مانند

ابراهیم بهمنی رئیس شورای بخش سیراف (استان بوشهر) :

🔸 در حالت عادی پزشکان در منطقه صنعتی بخاطر آلودگی هوا و نبود خدمات رفاهی نمی‌مانند، حال فکر کنید این مرکز پانسیون هم نداشته باشد، مردم باید چه دردسرهای بکشند.

🔸 پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت بندر شیرینو دوباره باید فعال شود. /عصر ایران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  یزدی‌خواه: با سلبریتی‌هایی که هنجارشکنی می‌کنند باید اشد برخورد را داشت/ مجازات جرائم افراد شاخص باید مضاعف باشد

یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس:

🔹بخشی از سلبریتی‌‌ها هنجارشکنی کرده و با دشمنان مردم هم‌نوا می‌شوند.

🔹افرادی که در جهت همراهی با دشمنان دین خدا، کشف حجاب می‌کنند قابل بخشش نیستند.

🔹«لا اکراه فی الدین» داریم ولی «لا اکراه فی الحجاب» نداریم؛ اگر اسلام را قبول کردید الزامات آن را باید بپذیرید./دانشجو

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  تقسیم عجیب مواد غذایی بین معلم‌ها

بر ا‌ساس فیلمی کە در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدە ، آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک بە مناسبت روز معلم از روی کامیون اقدام بە تقسیم مواد غذایی بین معلم‌ها کردە است. کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را بی‌احترامی به شان معلمان دانستەاند. 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  آستین کوتاه و کروات برای کارمندان دولت ممنوع شد

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

منظور این نیست که به کسی که کراوات زده، خدمات ارائه نشود، منظور این است که سیستم دولتی و کارمندهای دولت موظف به رعایت آن شاخص‌ها هستند و کارمند دولت نمی‌تواند در مجموعه دولتی کراوات بزند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  فیش حقوقی اردیبهشت بازنشستگان حذف شد

❗️ هیچ کس پاسخگو نیست!

🔹بازنشستگان کارگری از حذف فیش‌های حقوقی اردیبهشت در سامانه خبر دادند. این بازنشستگان می‌گویند با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته‌ایم اما پاسخ روشنی به ما در ارتباط با حذف فیش‌های حقوقی ندادند.

🔹عیدعلی کریمی، دبیراجرایی خانه کارگر قزوین گفت: فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان کارگری شانزدهم اردیبهشت در سامانه قابل رویت بود اما بعد از ساعتی حذف شد؛ مشخص نیست چرا این فیش‌ها حذف شده است؛ امیدواریم تامین اجتماعی در این رابطه توضیح بدهد./ایلنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  اشتغالزایی وزارت بهداشت برای روحانیون

طبق بخشنامه وزارت بهداشت:

🔸ائمه جماعت و روحانیون عضو شورای فرهنگی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی می شوند

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  تعطیلی یکی از مدارس بابلسر با شیطنت ۲ دانش‌آموز دختر

رئیس اداره آموزش و پرورش بابلسر:

🔹یک مورد بدحالی محصلان در یکی از مدارس بابلسر در روزهای اخیر داشتیم که ۲ دانش‌آموز دختر شیطنت کردند و با کشیدن ضامن کپسول آتش‌نشانی جوی باعنوان مسمومیت راه انداختند که باعث تعطیلی ۲ روزه مدرسه شد.

🔹اقدامات حفاظتی و امنیتی در مدرسه انجام شد و در نهایت مشخص شد که موضوع مسمومیت شیطنت ۲ دانش‌آموز آموز دختر بوده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  نکات حقوقی کاربردی | در چه مواردی گواهینامه رانندگی ضبط میشود؟

🔹️اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به ۳۰ برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

🔹اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به ۲۵، شش ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

🔹اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.

🔹در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب مى شود؛ رانندگان بهتر است جهت بالا بردن دقت خود در رانندگی یکبار  دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور كنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  ورود بسیج به عرصه عفاف و حجاب

سردار حسن‌زاده:

🔹 وانمود می‌کنند که معابر و اماکن عمومی در تسخیر بی‌حجاب‌هاست در حالی که این افراد اکثریت نیستند.

🔹 پیش‌تر میسر نبود که در این عرصه وارد شویم، اما یک هفته‌ای است که در برخی مراکز تجاری، مترو و معابر، بسیجی‌ها تذکرات زبانی می‌دهند.

🔹 اولین اقدام تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات به ریاست هر دستگاه به دبیری بسیج است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  افشاگری شوکه‌کننده سپاهان در مورد آرات حسینی؛ پدر آرات نگاه بیزینسی به پسرش دارد!

🔹ساعاتی بعد از کنایه تند پدر آرات حسینی، چهره اینستاگرامی، در خصوص جدایی او از سپاهان، مدیر آکادمی زردپوشان اصفهانی در اظهاراتی جدید به این اظهارات پاسخ داده و تمرینات انفرادی او را «خطر برای سلامتی» آرات دانسته است.

🔹مدیر آکادمی سپاهان همچنین ادعا کرده که پدر او درخواست یک خانه مبله بزرگ و ۴۰ میلیون تومان دستمزد ماهیانه و تغذیه موردنظر خودش را کرده بود و همچنین خارج از زمان تمرین تیمی، تمرینات شخصی عجیب برای آرات می‌گذاشت.

🔹با فشارهایی که به آرات آمده صفحات رشد او بسته شده است. آرات بچگی و بازی‌گوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملا متفاوت است. فشار تمرینی بالا باعث شده صفحات رشد بچه بسته شود. این بچه نیاز دارد تمریناتش تغییر کند تا بتواند رشد کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  دولت بی‌خیال مردم زلزله زده خوی شده؟؟ / اگر تا ۴۸ساعت آینده مشکلات مردم خوی حل نشود .... تذکرات تندوتیز نماینده مردم شریف خوی در مجلس از دولت

نجف‌زاده نماینده خوی:

🔹آقای رییسی، مردم هنوز غرق در مشکلات هستند!

قبوض آب و برق و گاز میلیونی برای مردم خوی صادر شده است.

هیچ کدام از وام‌های دولت در حداقل مقدار هم پرداخت نشده است.

بانک‌ها توان مردم خوی را بریده‌اند، مردم زلزله‌زده خوی ساعت‌ها برای گرفتن نان در صف‌های طولانی به سر میبرند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  افزایش تعداد استان‌های بیابانی کشور

نوبخت، رییس سازمان منابع طبیعی کشور:

🔹کانون‌های بحرانی  بیابان در کمتر از دو دهه از شش میلیون هکتار به بیش از ۱۴ میلیون هکتار رسیده و استان‌های بیابانی کشور از ۱۲ استان به ۱۹ تا ۲۰ استان افزایش یافته است.

🔹این رخداد یک هشدار جدی برای سرزمین و محیط زیست ماست.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻  نجات دو کودک آملی از حادثه آتش سوزی

🔹به گزارش روابط عمومی آتش نشانی آمل، به نقل از روح الله اسماعیلی: حوالی ساعت ۱۷:۴۰ روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت یک مورد حریق منزل مسکونی در بلوار شهید منفرد نیاکی واقع در امیر ۵ به سامانه ۱۲۵ گزارش داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی تیم‌های عملیاتی حریق و امداد از ایستگاه‌های شماره سه، چهار و ایستگاه مرکزی آتش نشانی آمل به محل حادثه اعزام گردید.

🔹اسماعیلی افزود: حریق از داخل منزل آپارتمانی دوبلکس آغاز شده بود که با حضور بموقع نیروهای عملیاتی و تلاش آتش نشانان حریق تحت کنترل شد و از گسترش آن به منازل مجاور جلوگیری به عمل آمد.

🔹وی گفت: در این حادثه دو کودک، یک دختر ۱۲ ساله و یک پسر ۵ ساله بودند در منزل محبوس شده بودند که با سرعت عمل آتش نشانان هم زمان با عملیات های اطفا تدابیر امداد و نجات نیز صورت گرفت و خوشبختانه این کودکان آملی با سلامت کامل از منزل توسط آتش نشانان خارج شدند.

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻    2023 می‌تواند گرم‌ترین سال جهان باشد

🔸️ کارشناسان مطالعات جوی پیش‌بینی می‌کنند که سال جاری میلادی (۲۰۲۳) می‌تواند گرم‌ترین سال جهان باشد.

🔸️ گرمای شدید هوا ناشی از تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو است./ ایسنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir


 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :