آخرین عناوین

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402-12:8 کد خبر:119061

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

ترافیک، معضل بی‌پایان جاده چالوس/ بی‌تدبیری از گذشته تا امروز

معضل ترافیک جاده چالوس در ایام پیک مسافر چندین سال گریبان‌گیر شهر و روستاهای بخش مرزن آباد شده و مسئولان با وعده‌های بی‌سرانجام، هیچ برنامه عملی برای ساماندهی این وضعیت ندارند.


خزرتیترخبر: رفت و آمد در جاده چالوس از قدیم‌الایام همواره وجود داشت اما چند سالی متفاوت‌ تر از قبل است به طوری که هجوم این تعداد خودرو به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم در تمامی نقاط برای شهر ورودی استان مشکل ایجاد کرده است.

در ابتدا توریست‌ها به دلیل آب و هوای خوب، طبیعت زیبا و وجود جنگل و دریا در استان مازندران هر چند ماه یک بار برای خوشگذرانی به این خطه سفر می‌کردند، اما اکنون بیشتر به منطقه خوش ‌نشینان مبدل شدند که هر یک صاحبخانه هستند و با یک روز تعطیلی خود را به خانه دوم می‌رسانند.

با باز شدن قطعه اول و دوم آزادراه تهران - شمال و به دلیل تسهیل و نزدیکی در رفت و آمد و با توجه به اینکه چندین روستا در جاده چالوس وجود دارد؛ این اهالی با محدودیت یک طرفه شدن برای رفت و آمد و همچنین در زمان نیاز به خدمات آتش‌نشانی و اورژانس دچار مشکل خواهد بود.

معضل حل نشده ترافیک در جاده چالوس مسئله‌ای است که مردم روستاها و بخش مرزن آباد در کوتاه ترین تعطیلات با آن درگیرند و در این ایام چندین ساعت زمان، اعصاب و روان و عمر مردم و حتی میلیاردها تومان بنزین و گازوئیل در ترافیک به هدر رفته است،  معضلی که در منطقه نیز مردم را به ستوه آورده و هر روز بر این معضل افزوده می‌شود.

یکی از شهروندان مرزن آبادی در تماس با خبرنگار ما با درخواست انعکاس و پیگیری معضل ترافیک اظهار کرد: هیچ توجه‌ای به عریض شدن جاده در محدوده مرزن آباد نشده است و در کوچکترین تعطیلات و ترافیک چندین ساعت تا رسیدن به منزل در ترافیک بمانیم.

وی افزود: بعضا مسیر ۵ کیلومتر را یا باید خلاف جهت حرکت کنیم که اگر اتفاقی بیفتد جان و مال از بین خواهد رفت.

از دیگر شهروند مرزن آبادی در رابطه با ترافیک سؤال کردیم، وی در پاسخ گفت: با توجه به شرایط کاری هر روز ساعت ۸ به سرکار می‌روم و در روزهای تعطیل شاهد ترافیک سنگین در شهر و ورودی و خروجی شهر مرزن آباد هستم، مسئولان نیز راهکاری برای رفع این معضل ندارند.

وی افزود: در برخی مواقع ترافیک موجب درگیری بین مسافران و بومیان و توهین به یکدیگر می‌شود که این موارد با حل مشکل ترافیک دیگر پیش نخواهد آمد.

شهروند دیگری با انتقاد از عملکرد همه مسئولان پیشین و حالا گفت: چرا این مسئولان در ایام تعطیلات به این شهر سفر نمی‌کنند تا عمق فاجعه را متوجه شوند، ترافیک هفته پیش در ورودی و خروجی شهر مرزن‌آباد به حد انفجار بود.

وی افزود: چند سال قبل بیمار قلبی به دلیل ترافیک و دیر رسیدن فوت کرد و همچنین خانمی به دلیل دیر رسیدن اورژانس در آمبولانس زایمان کرد، اگر بیماری در این ایام داشته باشیم با این شرایط ترافیک آن را نمی‌توانیم به مراکز درمانی برسانیم.

محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان در این‌باره می‌گوید: شاید ۱۰ سال گذشته ورودی‌ها به این حد بود اما همه می‌دانیم که ورودی‌ها چندین برابر شد.

وی افزود: قبلا هم تقاضا برای سفر به ایام تعطیلات محدود بود و شامل پایان هفته نبود اما الان شاهد هستیم ترافیک ما بی‌سابقه و سنگین شده و تقاضا بعد از کرونا  برای سفر افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه کندوان بیان کرد: شرایط ترافیک به گونه‌ای است که پلیس به جز اجرای محدودیت چاره‌ای‌ ندارد، مگر اینکه در بحث زیرساختی جاده اهتمام شود.

احمدی گفت: البته  این خواسته بحق مردم منطقه است که باید مسئولان در این راستا اهتمام کنند.

براساس بررسی‌ها مشکل اصلی تعریض نشدن محور از بالای مرزن‌آباد تا دزبن  است که درصورت تسریع در تعریض شاهد مشکلاتی از این قبیل نخواهیم بود. /فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :