آخرین عناوین

چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402-9:44 کد خبر:119032

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تداوم هوای خنک همراه با بارندگی در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اواخر امروز تا پنج‌شنبه شب شاهد گسترش بارندگی همراه با وزش باد، خنک‌ تر شدن درمازندران هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی استان، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد وزش باد، روند کاهش دما، رگبار باران و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران بودیم.

براساس این گزارش،وی افزود: بیشترین سرعت باد از رینه لاریجان ۷۶، سیاه‌ بیشه ۶۵ و کجور ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: بیشترین بارش باران از سفیدآب رامسر ۳۳، کلاردشت ۲۷، بورخانی سوادکوه ۲۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

اسدی اضافه کرد: بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه با ۲۹ و کمینه دمای مربوط به بلده با ۳ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اعلام اینکه تا ظهر امروز انتظار داریم از ناپایداری هوا و بارش‌ها کاسته شود، تصریح کرد: از اواخر امروز تا پنج‌شنبه شب با تقویت سامانه بارشی شاهد گسترش بارندگی همراه با وزش باد، خنک‌تر شدن و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه بارشی پنج ‌شنبه شب از آسمان مازندران خارج می‌شود، بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از جمعه تا یک ‌شنبه شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در آسمان مازندران هستیم.

اسدی با هشدار احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، یادآور شد: پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، خودداری از اسکان در کنار رود خانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای محور‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی گفت: دریای مازندران طی روزهای پیش‌رو به‌ صورت مواج پیش‌بینی می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :