آخرین عناوین

سه شنبه 22 فروردين 1402-17:53 کد خبر:118491

سازمان هواشناسی مازندران هشدار داد:

گرما و سرمای شدید پس از هم به مازندران می‌آیند

هواشناسی مازندران با صدور ۲ هشدار در خصوص گرم شدن شدید هوا و ورود سامانه بارشی پس از آن هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با صدور ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به احتمال آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و همچنین وقوع سیلاب محلی در این استان هشدار داد، در اطلاعیه نخست خود با پیش‌بینی شکل‌گیری جریانات جنوبی و وزش باد گرم نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به شکل گیری جریانات جنوبی و وزش باد گرم، زمان فعالیت این سامانه را از فردا چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با افزایش دما و وزش باد گرم شدید در استان بویژه در ارتفاعات و دامنه ها همراه است که این امر احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه را در روز چهارشنبه در شهرهای ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی، عباس اباد، فریدونکنار، قائم شهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر اعلام کرد.

طبق پیش بینی هواشناسی، این سامانه در روز پنجشنبه نیز شهرهای ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، جویبار، میاندرود، سوادکوه شمالی، سیمرغ، شیاده بندپی، فریدونکنار، قائم شهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، محمودآباد، نگا و نور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران علاوه بر پرهیز از فعالیت های کوهنوری و سایر اقدامات پیشگیرانه، به مسافران و گردشگران نیز توصیه شده است از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران بر لزوم تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش گرمایی و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج، تنظم دمای گلخانه ها، مقاوم سازی سازه های سست بنیان و سایر اقدامات پیگیرانه تاکید شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران در دومین اطلاعیه خود نسبت به جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی هشدار داد هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که با نفوذ سامانه بارشی از جنوب رشته کوه البرز، آسمان استان از روز پنجشنبه تا روز جمعه با بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، وزش باد شدید و کاهش دما همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه بارشی را ارتفاعات نیمه غربی استان اعلام کرد و اظهار داشت: این سامانه بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه شهرهای بلده، رینه، سیاه بیشه، کجور، کلادشت، چالوس، رامسر، عباس اباد، تنکابن و نوشهر، الاشت، سوادکوه و سوادکوه شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواشناسی مازندران، ایجاد تنش دمایی، جاری شدن روان اب و وقوع سیلاب های جاده ای و محلی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی بویژه در محورهای کندوان و هراز، احتمال رعد و برق و تگرگ را از اثر مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه بر لزوم احتیاط در ترددهای جاده ای بویژه محورهای کندوان و هراز، اسکان نیافتن در کنار رودخانه و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و اقدمات لازم به منظور پیشگیری از خسارت ناشی از تنش دمایی و سایر اقدامات پیشگیرانه هشدار داد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق و از اواسط روز بتدریج با کاهش ابر و در روز چهارشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و بویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید پیش بینی کرده است،آسمان مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی نیمه ابری بتدریج ابری با رگبار پراکنده و در ارتفاعات با بارش باران و در مناطق سردسیر با بارش برف و وزش باد شدید و سایر مناطق استان را صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم گرما و وزش باد در ارتفاعات شدید و از اواخر روز با افرایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران نیز در روز جمعه نیمه ابری همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری، قراخیل قائمشهر و بیشه بنه با ثبت دمای ۲۲.۲ و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوا ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش خوهد یافت و وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :