آخرین عناوین

سه شنبه 22 فروردين 1402-15:17 کد خبر:118488

نگرانی نماینده مردم آمل در مجلس از اوضاع نامناسب برنج شمال:

تمام شالیکوبی‌ها پُر از برنج است/ هشدار نسبت به فروش نرفتن برنج شمال!

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: کشاورز ما از تیر ماه سال گذشته محصولش را برداشت کرده و با گذشت بیش از ۹ ماه هنوز فروش مناسبی نداشتند و کارخانه‌ها پر از برنج است.


به گزارش خزرتیترخبر، رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز فصل کشت برنج در استان اظهار کرد: برنج یک محصول و تولید داخلی است که دست‌کم در این زمینه یک میلیون و ۷۰۰هزار تن تولید داخلی داریم که باتوجه به جمعیت و سرانه مصرف و همچنین میزان تولید اگر دولت کمک کند به ۲ میلیون تن هم می‌‌رسد.

براساس این گزارش، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تمام شالیکوبی‌های مازندران پُر از برنج است، تصریح کرد: اگر به ‌زودی برنج‌ها خریداری نشوند آفت می‌زند.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه دولت صادرات برنج ایرانی را آزاد کند، خاطرنشان کرد: همچنین جلوی برنج وارداتی هم گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر دستگاه‌ها هم از برنج ایرانی استفاده کنند که این مهم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: کشاورز نه قدرت بیان دارد و نه فریادش به هیچ جا می‌رسد و حمایتی از آنان نمی‌شود.

حاجی‌پور ادامه داد: کشاورز ما از تیر ماه سال گذشته محصولش را برداشت کرده و اکنون با گذشت بیش از ۹ماه که از زمان برداشت می‌گذرد، فروش مناسبی نداشت و کارخانه‌های شالیکوبی پر از برنج است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی گفت: این برنج‌ها اگر خریداری نشود، خیلی زود آفت می‌زند؛ همان‌گونه که جلوی آسانسور گرفته شد و دو سال است نمی‌گذارند آسانسور از گمرک داخل شود، برنج در داخل کشور تولید می‌شود  جلوی  ورود برنج خارجی هم گرفته شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :