آخرین عناوین

سه شنبه 22 فروردين 1402-15:17 کد خبر:118487

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

رییس پلیس راه مازندران از اعمال و اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته در جاده‌های ارتباطی این استان خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر، یدالله جهان تاب روز سه‌شنبه هدف از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی را تسهیل در تردد خودروها ذکرکرد و اظهار داشت: محدودیت های ترافیکی از امروز سه‌شنبه تا روزشنبه هفته آینده ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه در محورهای ارتباطی مازندران اعمال می شود.

براساس این گزارش، وی وضعیت ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت: در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه تردد خودروها به ‌صورت عادی و روان در جریان است.

رییس پلیس راه مازندران، با بیان اینکه محورهای ارتباطی مازندران هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی ذکرکرد و رانندگان وسایل نقلیه خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

جهان تاب، با اشاره به تردد بیش از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه مازندران گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

محدودیت‌های ترافیکی در جاده های مازندران:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ملمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری ز کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

به استثنای حامللان موادسوختی و یا فاسدشدنی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است‌

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ ۱۶ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

محور فیروزکوه:

تردد انواع تریلر ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از محور تهران – فیروزکوه – قائم شهر ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، اجرای محدودیت ها با هماهنگی لغو می شود./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :