آخرین عناوین

دوشنبه 21 فروردين 1402-14:7 کد خبر:117459

سرپرست اداره اندازه شناسی استاندارد مازندران اعلام کرد:

جعبه‌ فروشی در شیرینی فروشی‌ ها ممنوع است

سرپرست اداره اندازه‌شناسی و مقیاس های استاندارد مازندران با اشاره به ممنوعیت جعبه فروشی در شیرینی فروشی ها گفت: با کم فروشان برخورد می شود.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدعلی موسوی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح پایش کمی پیش بسته بندی محصولات و برخورد با کم فروشی‌ها در استان مازندران در حال اجرا است.

براساس این گزارش، وی گفت: در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، شامل تدوین استاندارد اوزان و مقیاس‌ها، وسایل سنجش، اجرای استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در ایام نوروزی امسال و هم چنین ماه مبارک رمضان، طرح کشوری «پایش کمیت» در قالب طرح نوروزی عیدین به‌صورت هدفمند و به طور جدی در استان مازندران در حال اجرا می‌باشد که طی آن ابتدا صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی، کنترل‌شده و خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد.

موسوی با بیان این که در اجرای این طرح که با همکاری ادارات کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در حال اجرا است، کارشناسان با مراجعه به شیرینی‌فروشی‌ها موارد مرتبط با بهداشت، سلامت و ایمنی از قبیل الزامات بهداشتی ساختمان و کارکنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع، کم‌فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

به گزارش خزرتیترخبر، موسوی افزود: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلوگرمی، یک و نیم کیلوگرمی، ۲ کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای وزن‌های ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :