آخرین عناوین

دوشنبه 8 اسفند 1401-12:32 کد خبر:116515

تازه ترین خبرهای کرونایی در مازندران:

بازگشت مرگ کرونایی به مازندران بعد از ۴۵ روز

سرعت افزایش آمارهای کرونا در مازندران روز به روز بیشتر می‌شود و پس از ۴۵ روز بدون فوتی، دوباره آمار مرگ ناشی از کرونا به مازندران بازگشت .


به گزارش خزرتیترخبر، براساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر براثر ابتلا به بیمار کرونا در استان جان خود را از دست داد و به نظر می رسد این بیماری در سایه بی توجهی مردم به دستورالعمل های بهداشتی در میان افراد جامعه به ‌دنبال قربانی گرفتن است.

مازندران در مدت سه سال شیوع بیماری کووید ۱۹ همواره مسیر پرتلاطم و پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته حتی در برخی مواقع از جمله استان های با تعداد بالای ابتلا و فوت در کشور قرار داشته است.

اما حرکت قطار پرشتاب کرونا در مازندران از ۱۹ شهریورماه با آبی پوش شدن بابل و بابلسر کُند و در هفته های بعدی آن کُندتر نیز شد به طوریکه در برخی هفته ها از جمله یازدهم آذر و نهم دی ماه تعداد شهرهای به رنگ زرد استان به سه شهر کاهش یافته بود.

این در حالیست مدت‌های زیادی بعد از ورود رنگ آبی کرونایی به مازندران، تعداد شهرهایی که در محدوده رنگ پرخطر زرد رنگ قرار داشتند بیش از ۱۰ شهر بود.

با وجود این از هفته های گذشته روند ابتلا به کرونا در مازندران تغییر کرده و هر هفته بر تعداد شهرهای با رنگ زرد اضافه شد و یا اینکه برخی شهرها همچون سوادکوه در محدوده رنگ نارنجی که رنگ پرخطر کرونایی است قرار گرفت.

از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یکباره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوری که یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

به طوریکه در رنگبندی اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششم اسفندماه گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و رامسر، سوادکوه شمالی و بابلسر ۶ شهرستان مازندران که در وضیت زرد به عنوان رنگ پرخطر کرونایی قرار دارند و بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس آباد در محدوده رنگ آبی به عنوان رنگ با وضعیت عادی کرونایی می باشند.

بنا به اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی مازندران بستری شدند و درحال حاضر ۴۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد هفت نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشند و یک بیمار در بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل فوت کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران پیشتر نیز در خصوص ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی تاکید کرد و گفت: کم شدن تعداد مبتلایان به کرونا دلیل بر حذف و یا برچیده شدن این بیماری نیست و همواره باید نکات موردنظر رعایت شود.

عباس علیپور استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن را از جمله پروتکل های متذکر شده از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با شیوه و ابتلا افراد به بیماری کووید ۱۹ برشمرد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: بیماران زمینه ای که بدلیل مصرف دارو با نقص ایمنی بدن مواجه هستند می بایست بیشتر در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت نظر داشته باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند و آسیب نبینند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :