آخرین عناوین

يکشنبه 7 اسفند 1401-16:45 کد خبر:116491

کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای مازندران گرم تر می شود

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی پیش بینی کرد که آسمان این استان از فردا تا روز چهارشنبه صاف و با افزایش نسبی دما همراه باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی با پیش بینی ورود دو موج ضعیف به مازندران، پیش بینی کرد که با فعالیت این سامانه در طی امروز یکشنبه، شرایط برای بارندگی در مناطق غربی و ارتفاعات فراهم است و در سایر نقاط آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

براساس این گزارش، طبق پیش بینی هواشناسی، از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه شرایط جوی مازندران پایدار و آسمان نیز صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود که این افزایش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه محسوس تر و در ارتفاعات نیز با وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید همراه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی دمای هوا از فردا تا روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت به گونه ای که این افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین سه تا ۹ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز بین سه تا پنج درجه خواهد بود.

در شهرهای ساحلی و جلگه ای بیشترین میزان افزایش دما را در بابل شاهد خواهیم بود به گونه ای که دمای هوای این شهر از ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با ۹ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

پس از بابل بیشترین میزان افزایش دما را در ساری و بهشهر شاهد خواهیم بود؛ دمای هوای این شهرها از ۱۵ تا ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با هشت درجه افزایش در روز چهارشنله به ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی نیز همانند شهرهای ساحلی شاهد افزایش دما خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به سیاه بیشه است. دمای هوای این منطقه از۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

پس از سیاه بیشته بیشترین میزان افزایش دما مربوط به رینه است، دمای هوای این منطقه از۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی پیش بینی کرد که با ورود موج دوم از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه، با وزش باد نسبتا شدید شمالی و افزایش ابر، بارش های پراکنده مازندران را فرا خواهد گرفت که البته چشمگیر نخواهد بود و دمای هوا نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشنایی، با ورود موج دوم که با بارش پراکنده باران نیز همراه است دمای هوا نیز در روز پنجشنبه در شهرهای ساحلی و جلگه ای در مقایسه با روز ماقبل آن بین دو تا سه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با بارش پراکنده و وزش باد و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما و وزش باد و از شب در ارتفاعات با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز به تدریج ابری همراه با بارش پراکنده، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید و در روزهای جمعه و شنبه نیز نیمه ابری و در ارتفاعات با وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۱۳ و رینه لاریجان نیز با ۷.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می دهدو وضعیت دریای خزر نیز در روز آینده با موج کوتاه پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :