آخرین عناوین

سه شنبه 2 اسفند 1401-9:47 کد خبر:116367

در روزهای پایانی سال صورت می گیرد:

افزایش سقف برداشت از خودپردازها

معاون بانک مرکزی از افزایش سقف برداشت از خودپردازها در روزهای پایانی سال خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر، مهران محرمیان گفت: هر ساله در روزهای پایانی سال سقف برداشت‌ها را به صورت درون بانکی افزایش می‌دهیم و امسال نیز این موضوع در دستور کار است به نحوی که پس از ابلاغ مصوبه اقدامات لازم انجام می‌شود، در واقع، افزایش رقم برداشت از طریق خودپردازها پس از پیشنهاد حوزه مربوطه انجام می‌شود.

براساس این گزارش، وی همچنین در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اظهار داشت: رابطه مستقیمی براساس یافته‌های صندوق بین‌المللی پول بین توسعه یافتگی و دیجیتالی شدن وجود دارد، دنیا در ابتدای مسیر شکوفایی دیجیتالی قرار دارد و در برخی از کشورها حتی وزارت اقتصاد دیجیتال ایجاد شده که ادامه وزارت ارتباطات آنهاست.

او افزود: در ایران هم در حال حاضر کمیسیون اقتصاد دیجیتال با حضور وزرای مختلف در دولت تشکیل شده که به طور عملی دولتی کوچک در درون هیئت وزیران است، در صورت افتتاح حساب و تغییر از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال امکان 70 درصد صرفه‌جویی و در انتقال وجه 95 درصد صرفه‌جویی رخ خواهد داد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: اگر فراگیری مالی دیجیتالی تا سال 2025 رخ دهد، حدود 3700 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی دنیا اضافه می‌کند و 95 میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

محرمیان به گزارش اخیر بانک جهانی درباره پوشش خدمات مالی که از طریق گزارش‌گیری از کشورها نبوده است هم اشاره کرد و افزود: براساس این گزارش بیش از 80 درصد از مردم ایران به خدمات بانکی دیجیتالی دسترسی دارند در حالی که این رقم برای کشورهای عربستان و مصر کمتر از 80 درصد بوده است.

به گزارش خزرتیترخبر، او نقطه ضعف کشور را اعتبارسنجی خواند و ادامه داد: مشکل حوزه خدمات اعتباری نیز منفی بودن نرخ بهره است، اولویت اصلی ما در سال آینده حوزه اعتبارسنجی خرد خواهد بود. مهم‌ترین چالش ما در این رابطه عدم دسترسی به دیتا از مراکز مختلف است./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :