آخرین عناوین

شنبه 29 بهمن 1401-9:27 کد خبر:116271

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

دمای هوای مازندران تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد

هواشناسی پیش‌بینی کرد، آسمان مازندران از امروز تا روز سه شنبه صاف و آفتابی و با افزایش نسبی و تدریجی دما همراه است.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان در روز جاری را پایدار همراه با آسمانی صاف و آفتابی و با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام و پیش بینی کرد که از اواخر روز سه شنبه آسمان این استان با افزایش ابر و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری و با احتمال بارش پراکنده باران همراه باشد.

براساس این گزارش، هواشناسی مازندران با اشاره استقرار سامانه پایدار جوی پیش بینی کرد که آسمان این استان از امروز شنبه تا روز سه شنبه صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دمای هوا همراه خواهد بود به گونه ای که این افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین ۲ تا هشت و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین پنج تا درجه ۱۰ خواهد بود.

داده‌های دریافتی از جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که در مناطق ساحلی و جلگه ای بیشترین میزان افزایش دما مربوط به ساری و آمل است به گونه ای که دمای هوای این شهرها از ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی گراد در روز گذشته با هشت درجه افزایش در روز سه شنبه به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای غربی مازندران نیز مربوط به نور است، دمای هوای این شهر از ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز گذشته با هفت درجه افزایش در روز سه شنبه به ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای شاهد افزایش نسبی و تدریحی دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به کیاسر است، دمای هوای این منطقه از ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۱۰ درجه افزایش در روز سه شنبه به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

پس از کیاسر، بیشترین میزان افزایش دما مربوط به آلاشت است. دمای هوای این منطقه نیز از ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز گذشته با ۹ درجه افزایش در روز سه شنبه به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و از روز یکشنبه تا روز سه شنبه را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ارتفاعات با وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران از شامگاه سه شنبه نیمه ابری و در روز چهارشنبه نیز ابری با کاهش نسبی دما و احتمال بار پراکنده باران و وزش باد و در روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر وقت با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۱۵.۴ و آلاشت نیز با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت و وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه پیش بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب خواهد بود./ ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :