آخرین عناوین

دوشنبه 17 بهمن 1401-22:18 کد خبر:115942

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد:

مهار ۷۰ درصد آتش سوزی جنگل منطقه الندان کیاسر مازندران

فرمانده یگان حفاظت مازندران گفت: از پنج نقطه آتش سوزی منطقه جنگلی الندان کیاسر ، چهار نقطه مهار شده است و ۱۲گروه مشغول خاموش کردن آتش سوزی هستند.


به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اظهار این که از پنج نقطه آتش سوزی منطقه جنگلی الندان کیاسر شهرستان ساری ، چهار نقطه مهار شده است،گفت: ۱۲گروه از نیروهای مشارکتی چوب وکاغذ ، نکا چوب ،فریم و ماموران یگان حفاظت همچنان مشغول خاموش کردن این آتش سوزی هستند.

براساس این گزارش، مجید ذکریایی با بیان این که وزش باد شدید در منطقه سبب شعله ورتر شدن آتش شده است، افزود: بررسی ها نشان می دهد که آتش سوزی در پنج کیلومتری دریاچه الندان در اثر بی احتیاطی از سوی افراد در پنج نقطه شروع شد.

وی به شیب دار بودن منطقه آتش سوزی و وجود درختان راش در منطقه الندان اشاره کرد و ادامه داد: به رغم حضور به موقع و مشارکت نیروهای مختلف به دلیل وجود لاشبرگ های خشک ، هنوز یک نقطه از آتش اطفا نشده است.

وی به حضور ۲۰۰ نفر از نیروی مردمی و یگان حفاظت شهرستان نکا و قائمشهر و ساری در منطقه اشاره کرد و گفت: در صورتی که آتش سوزی گسترش بیاید ، هماهنگی های لازم برای بکارگیری بالگرد صورت گرفته است.

ذکریایی با ذکر این نکته که آتش سوزی سطحی و به تاج درختان نرسیده است ،توضیح داد: از آن جایی که درختان راش بلند و صاف هستند، آتش سوزی به تاج درختان نمی رسد به همین دلیل در شرایط زمینی اطفای حریق بهتر صورت می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا چند ساعت دیگر با همکاری نیروهای حاضر در عرصه ،آتش سوزی به صورت کامل مهار و اطفاء شود.

آتش سوزی جنگل های منطقه شهید آباد بهشهر مهار شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از مهار و اطفای آتش‌ در عرصه‌های جنگلی شهید آباد بهشهر خبر داد و گفت: آتش سوزی در این منطقه حدود ۱۰ هکتار از جنگل های شرق استان را عصر امروز بر گرفته بود که با حضور به موقع نیروهای مختلف آتش اطفاء شده است.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

به گزارش خزرتیترخبر، استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :