آخرین عناوین

شنبه 8 بهمن 1401-12:32 کد خبر:115623

مدیرکل حج و زیارت مازندران خبر داد:

دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج در مازندران اطلاعات خود را به‌روز رسانی کنند

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع برای اعزام به مکه مکرمه و مدینه منوره اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس اسمعیلی گفت: چهار ‌هزار و ۵۰۰ نفر از این استان واجد شرایط اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۲ و تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره با توجه به لغو محدودیت‌های کرونایی از سوی کشور عربستان هستند.

براساس این گزارش، وی خاطر نشان کرد: امسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به حج تمتع اعزام شدند که با توجه به بازگشت سهمیه‌های عادی استانی حج به روال گذشته و لغو محدودیت های کرونایی افزایش بیش از سه برابری اعزام ها برای سال آینده در دستور کار است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به تعیین پنج اولویت برای تشرف زائران به حج تمتع ۱۴۰۲، گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع با مراجعه به سامانه سازمان حج و زیارت به نشانی https://www.haj.ir، اطلاعات خود را به‌ روزرسانی و مدارک را تکمیل کنند.

اسمعیلی ادامه داد: همه ودیعه‌گذاران حج تمتع باید قبل از نام‌نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه و تکمیل اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیراین صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان مازندران بیش از ۵۰ هزار ودیعه‌گذار حج تمتع دارد، ادامه داد: اولویت اول، جامعه هدف مشمولان تشرف افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند که درصورت مراجعه نکردن این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیان کرد: اولویت دوم همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات خود و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ۱۳۸۶/۰۱/۳۱ و اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ هستند.

اسمعیلی یادآور شد: اولویت پنجم، تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱ به بعد به صورت روزشمار و فقط تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان است.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت: متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند و اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدان شرایط در تاریخ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

به گزارش خزرتیترخبر، سفر هوایی زائران ایرانی به حج تمتع بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی از نیمه دوم خرداد ماه امسال با اعزام ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سرگرفته شد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :