آخرین عناوین

شنبه 8 بهمن 1401-9:54 کد خبر:115616

خبری بد برای مازندرانی ها:

وضعیت بحرانی بارندگی/ مازندران با خشکسالی روبرو است

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه استان با مشکل خشکسالی روبرو است، گفت: وضعیت بارندگی در شرق استان بسیار ضعیف است.


به گزارش خزرتیترخبر، محمدرضا رضوی با اظهار اینکه مازندران به استانی پرآب مشهور است، افزود: این درحالی که اکثر بارش های استان در پاییز و زمستان رخ می دهد که چندان به آب نیاز نداریم.

براساس این گزارش، وی با عنوان اینکه امکان ذخیره سازی آب در استان پایین است، گفت: به دلیل ازدست دادن آب بندان ها در حوزه ذخیره سازی آب دارای مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد آب ها در سدها ذخیره می شود و مابقی وابسته به کوهستان وبارش برف است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کاهش ۴۴ درصدی بارندگی در استان هستیم و از نظر حجم بارش در کشور از آخر دوم هستیم.

رضوی بر لزوم و ضرورت مدیریت منابع آبی تاکید کرد و با اشاره به این در ارتفاعات بارش برف اندک و کم عمق است، گفت: وضعیت شرق استان از نظر بارندگی بسیار ضعیف است و در ارتفاعات نیز بارشی نداریم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه با مشکل خشکسالی در استان روبرو هستیم، در زمینه مهاجرت براثر آلودگی های آب و هوا گفت: آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور سبب افزایش مهاجرت به استان می شود.

به گزارش خزرتیترخبر، رضوی یادآور شد:اقلیم مازندران پذیرش حداکثر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را دارد درحالی که درتعطیلات این جمعیت چندبرابر می شود و ویلاسازی در ارتفاعات و ساخت وسازها از مشکلات ناشی از مهاجرت محسوب می شود./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :