آخرین عناوین

شنبه 8 بهمن 1401-8:55 کد خبر:115613

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

تداوم وزش باد و افزایش دمای هوا در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بعدازظهر فردا شاهد هوایی نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده در نیمه غربی و افزایش ابر در نیمه شرقی استان هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار سطح زرد هواشناسی، اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی طی امروز و فردا شاهد افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتا شدید در آسمان مازندران هستیم.

براساس این گزارش، وی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی، افزود: منطقه اثر این سامانه را همه مناطق استان شامل ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سواد کوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی، عباس‌آباد، فریدونکنار، قائم‌شهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: پرهیز از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع، جنگل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ضرورت دارد.

رضوی یادآور شد: هشدار سطح زرد هواشناسی جهت آگاهی و اقدام درصورت نیاز احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دمای روزانه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم طی امروز و فردا، تصریح کرد: بعدازظهر فردا شاهد هوایی نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده در نیمه غربی و افزایش ابر در نیمه شرقی استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: روز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد آسمانی ابری با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش پراکنده برف و باران،خواهیم بود که از اواخر چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری هستیم.

رضوی گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی مازندران، پنج‌شنبه آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، وی یادآور شد: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :