آخرین عناوین

يکشنبه 11 دی 1401-10:12 کد خبر:115177

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

بیماران زمینه‌ای برای تزریق واکسن کرونا گوش به زنگ باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: بیماران زمینه‌ای در مازندران برای تزریق واکسن کرونا گوش به زنگ باشند.


به گزارش خزرتیترخبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: باتوجه به مشاهده سویه جدید امیکرون در کشور و تاثیرگذاری تزریق واکسن در ایمنی زایی افراد، برنامه تزریق واکسن کرونا به بیماران زمینه‌ای در مازندران با فراخوان پزشکان خانواده در استان آغاز شده است.

 براساس این گزارش، عباس علیپور افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و اعلام به پزشکان خانواده مازندران از آنان خواسته شد طی تماس تلفنی با افرادی که بیمار زمینه ای دارند به آنها یادآوری برای حضور در مراکز واکسیناسیون و تزریق واکسن کرونا اعلام کنند.

وی ادامه داد: بیماران زمینه ای همچون ام اس، سرطان، تالاسمی، دیابت، فشارخون جزو افراد آسیب پذیر در مقابل با این بیماری به شمار می روند که تزریق واکسن می تواند بسیار در این زمینه کمک کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سویه جدید اُمیکرون با تغییرات مختصر در جهان مشاهده شده است اما خوشبختانه واکسن های موجود کرونا بر روی آن اثر دارد و می تواند در افزایش ایمنی بدن افراد در مقابله با این ویروس کمک حال باشد.

وی بیماران زمینه ای را به عنوان مهم‌ترین دغدغه در خصوص سویه جدید اُمیکرون عنوان کرد و افزود: به تمامی این بیماران توصیه می شود که اگر از تزریق واکسن کرونا آنها ۶ ماه می گذرد به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند و تجدید تزریق واکسن را انجام دهند.

علیپور همچنین گفت: براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماران زمینه حتی دُز چهارم تزریق کردند و ۶ ماه از تزریق آن گذشته می توانند دُز پنجم را تزریق کنند.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل دارد که از جمعیت حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند.

همچنین بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران خاص و زمینه ای شناسایی شده و دارای پرونده در این مجموعه بیش از ۳۸ هزار نفرکه شامل بیماران دیابت، فشار خون، ام اس، تالاسمی، پیوند اعضا، نارسایی کلیه، هموفیلی است.

همچنین مازندران به همراه فارس ۲ استان پایلوت اجرای طرح کشوری پزشک خانواده هستند که این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است که ۳۷۸ پزشک خانواده روستایی و ۳۱۶ ماما خانواده به جمعیت خانوار روستایی مازندران خدمات می دهند و ۵۴۹ پزشک خانواده شهری در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در این استان را رضایتبخش ندانست و گفت:در حال حاضر حدود ۱۱ درصد از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه این دُز را تزریق کردند در حالیکه برای افزایش ایمنی جامعه نیاز به تزریق واکسن به افراد بیشتر است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :