آخرین عناوین

يکشنبه 11 دی 1401-8:7 کد خبر:115173

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد:

قطع گاز بیش از ۶ هزار مشترک ویلاهای خالی از سکنه

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت : به منظور پایداری جریان گاز ، تاکنون گاز ۶هزارو ۱۳۵مشترک ویلا های خالی از سکنه استان قطع شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرعامل شرکت گاز مازندران برلزوم واهمیت مصرف بهینه و صرفه جویی گاز در استان تاکید کرد و گفت : طبق پایش و بررسی‌های صورت گرفته و به منظور پایداری جریان گاز ، تاکنون گاز ۶هزارو ۱۳۵مشترک ویلا های خالی از سکنه استان قطع شده است.

براساس این گزارش، قاسم مایلی رستمی افزود: یکی از چالش های جدی استان وجود خانه های ویلایی خالی از سکنه است که صاحبان آنان فقط یک یا حداکثر ۲ روزهر هفته و یا بعضی ها در پایان هر ماه حضور پیدا می کنند ،اما مصرف گاز این واحد ها برای گرم نگه داشتن منازل برقرار است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران از قطع کردن جریان گاز ۹۰ واحد استخر شنای عمومی استان طی ۲۰ روز گذشته خبر داد و بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد که تعداد خانه های ویلایی دارای امکانات استخر و جکوزی بسیار بالا است و به نسبت مصرف انرژی این واحد ها نیز سرسام آور خواهد بود.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد: جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد ، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

بر اساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه گذشته تاکنون حدود ۴۰هزار ویلا به شکل غیر مجاز در مازندران ساخته شد که به دلایل مختلف به رغم وجود قوانین و مقررات همه این واحد ها از خدمات عمومی آب ،برق ،گاز و تلفن برخوردار شدند.

رستمی میانگین مصرف روزانه گاز خانگی در فصل سرد مازندران را حدود ۳۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این مقدار مصرف در تاریخ ۲۴آذرماه گذشته به دلیل کاهش دمای هوا ،به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید، وضعیتی که استان را در مصرف این انرژی به مرز هشدار رساند.

وی با بیان این که استاندار مازندران نیز هشدار مصرف بهینه و صرف جویی گاز طبیعی را در چندین نوبت به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرده اند،گفت: بررسی ها نشان می دهد برخی از مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به این هشدارها کم توجهی می کنند،چرا که نتیجه آن علاوه بر ارسال اخطار ، جریان گاز چندین دستگاه اجرایی نیز قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران به تداوم طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی استان با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، سه هزار مورد سازمان های ادارای و عمومی پایش شده‌اند.

مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌ جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌ جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی با بیان اینکه از شروع این طرح تاکنون ۲۰۰ مورد اخطار به ادارات و ارگانهای دولتی استان که نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام نکرده‌اند ،ابلاغ شده‌است، اظهار داشت: پیرو اخطارهای صادره، متاسفانه برخی از دوایر دولتی نه تنها در جهت رعایت الگوی مصرف اقدامی نکرده‌اند بلکه افزایش مصرف نیز داشته‌اند که به ناچار نسبت به قطع گاز آنها اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تصریح کرد: با برودت هوا و افزایش مصرف گاز، اخیرا تعداد ۲۰ دستگاه دولتی دیگر مشمول قطع گاز هستند که لیست آنها به استانداری اعلام شده و در صورت عدم اصلاح فوری در روند مصرف خود، گاز این دستگاه‌ها نیز قطع خواهد شد.

مایلی رستمی بر ضرورت صرفه‌ جویی مشترکین خانگی و اداری در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: به منظور صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، از مسئولان ادارات درخواست شده بود که وسایل گرمایشی سازمان‌ها را یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند.

وی در خصوص پایداری جریان گاز در این فصل از سال تأکید کرد: با بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم امسال و با اجرای تمهیدات لازم، هیچگونه قطعی گازی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در فصل سرد سال، صرفه‌ جویی در مصرف این حامل انرژی از سوی تک‌تک افراد جامعه بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۲۱ - ۱۸ درجه سانتیگراد) شرکت گاز را در ارائه خدمات مستمر یاری کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

به گزارش خزرتیترخبر، در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :