آخرین عناوین

شنبه 10 دی 1401-18:41 کد خبر:115160

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس مطرح کرد:

امکان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم براساس اصلاحات احتمالی قانون

رئیس کمیسیون شوراها گفت:تا برگزاری انتخابات آتی حدود یکسال و دو ماه باقی مانده ولی امیدواریم انتخابات مجلس دوازدهم با اصلاحات جدید برگزار شود.


به گزارش خزرتیترخبر، محمدصالح جوکار با اشاره به پایان روند بررسی و اصلاح طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت توجه به اصلاح قانون و مطالبه خاص رهبری معظم انقلاب در این خصوص با رعایت دقیق قوانین بالادستی و در نظر گرفتن شرایط برگزاری انتخاباتی رقابتی، فراگیر و سریع، کمیسیون تحصصی به موضوع ورود کرد.

براساس این گزارش، وی افزود: نمایندگان در خصوص این طرح بیش از 500 پیشنهاد را ثبت کرده بودند که پس از بررسی پیشنهادات در کمیته تخصصی و با حضور نمایندگان بخش های مختلف علمی و نظارتی و مرکز پژوهش‌ها، از میان این پیشنهادات 300 پیشنهاد در صحن کمیسیون مطرح و در مصوبه نهایی اعمال شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس تصریح کرد:یکی از مسائل محل اختلاف در طرح اصلاح قانون انتخابات موضوع تناسبی شدن بود که مقرر شد به منظور تسهیل در بررسی و تصویب طرح در صحن مجلس و تامین نظر همه نمایندگان طرح جدیدی با عنوان طرح «نظام انتخابات تناسبی در حوزه های چهار کرسی و بالاتر» ثبت و این موضوع در آنجا مطرح شود و از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس این موضوع کنار گذاشته شد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با بیان اینکه تا برگزاری انتخابات آتی مجلس حدود یکسال و دو ماه زمان باقی مانده است گفت: تلاش مجلس بر این است که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با بخش های مختلف و مرتبط اصلاحات قانون انتخابات به انتخابات آتی برسد و در هفته جاری این طرح برای قرارگرفتن در نوبت رسیدگی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود و امیدواریم انتخابات مجلس دوازدهم با اصلاحات جدید برگزار شود./خانه ملت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :