آخرین عناوین

جمعه 9 دی 1401-16:16 کد خبر:114174

فوق تخصص بیماری های عفونی اعلام کرد:

احتمال شیوع موج هشتم کرونا در مازندران

معاون درمان علوم پزشکی مازندران و فوق تخصص بیماری های عفونی شیوع موج هشتم کرونا را در استان محتمل دانست.


به گزارش خزرتیترخبر، فرهنگ بابا محمودی درباره اینکه آیا موج هشتم کرونا در ایران و به دنبال آن در مازندران محتمل است یا خیر، اظهار کرد است: ایجاد موج هشتم کرونا در تمام دنیا محتمل است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست هرچند امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد.

براساس این گزارش، وی گفت: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ میلادی و ۱۳۹۸ در کشور ما این ویروس شیوع پیدا کرد و این پاندمی از چین تمام دنیا را در بر گرفت، اکنون نیز در ژاپن، کره و چین ایجاد گرفتاری کرده ما نیز نباید بی‌تفاوت باشیم.

استاد مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران ، افزود: مردم باید به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری مجدداً برای جامعه ما ایجاد فاجعه نکند.

بابامحمودی در توصیه‌ای ادامه داد: در این راستا همه باید واکسن‌ها را تزریق کنند، زدن ماسک را جدی بگیرند و از تجمع در کنار همدیگر اجتناب کنند.

وی گفت: وقتی ژاپن با تمام توان و قدرتی که در آسیا دارد ۴۵۰ هزار نفر کشته داده است پس این خطر از ما دور نیست و رسانه‌ها در آگاهی سازی مردم باید بیش از پیش تلاش کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر زدن ماسک، گفت: مردم در حالت بی خیالی و بی تفاوتی نباشند و مسئله ماسک می‌تواند تا حد زیادی جلوی آنفولانزا کرونا و سرماخوردگی را بگیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، بابامحمودی با اشاره به اینکه امیدواریم که موج هشتم در مازندران شیوع پیدا نکند، خاطرنشان کرد: اما با توجه به احتمالات از اواسط تا اواخر بهمن ماه باید به فکر باشیم و شیوع محتمل است و قطعاً اگر مردم رعایت کنند و واکسینه شوند، کشور درگیری کمتری خواهد داشت./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :