آخرین عناوین

شنبه 3 دی 1401-14:4 کد خبر:114026

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران تا پایان هفته

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در این استان تداوم داشته باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی پیش‌بینی کرد این سامانه که با بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما نیز همراه است تمام مناطق مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل باران و برف خواهد بود.

براساس این گزارش، طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران از امروز شنبه تا روز دوشنبه بارش پراکنده باران را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و در ارتفاعات نیز بارش باران و برف را شاهد خواهیم بود و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز علاوه بر کاهش دما، گاهی بارندگی را خواهیم داشت که در ارتفاعات این بارش ها به شکل باران و برف خواهد بود.

طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران میانگین دمای هوای امروز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای استان به ۱۲ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و به غیر از روز دوشنبه که با افزایش یک تا ۲ درجه ای دما همراه خواهد بود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا دوباره روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در این مناطق در روز چهارشنبه بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و این کاهش دما در مناطق غربی استان محسوس تر از مناطق مرکزی و شرقی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری و در بعدازظهر و شب همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات ابری و مه ‌آلود بتدریج با بارش باران و برف و وزش باد، در روز یکشنبه نیمه ابری گاهی ابری به ویژه در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده و در روز دوشنبه را نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه شنبه ابری گاهی همراه با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و برف، در روز چهارشنبه نیمه ابری گاهی ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری و از شب ابری بتدریج از سمت غرب با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز جمعه نیز ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرده است.

داده های آماری از ایستگاه های هواشناسی نشان میدهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۱۴.۶ و رینه لاریجان با ۶.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

بارش خفیف برف در امامزاده هاشم

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان به صورت عادی و روان در جریان است و مشکلی گزارش نشده است، گفت: در منطقه امامزاده هاشم در جاده هراز بارش خفیف برف گزارش شده است.

یدالله جهان تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست پیش از عزیمت به سفر علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از سالم بودن سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشد و با توجه به احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، از توقف بی مورد در حاشیه جاده ها خودداری کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است. برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :