آخرین عناوین

سه شنبه 29 آذر 1401-9:18 کد خبر:113917

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

برق گرفتگی جان ۳۳ مازندرانی را گرفت

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد : در هشت ماهه امسال ۳۳ نفر در استان در اثر برق گرفتگی جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.


به گزارش خزرتیترخبر، پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد : در هشت ماهه امسال ۳۳ نفر در استان در اثر برق گرفتگی جانشان را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است که از کل موارد برق‌گرفتگی ۳۱ نفر مرد و ۲ زن هستند.

براساس این گزارش،  طی سال گذشته ۴۲نفر در مازندران جانشان را دراثر برق گرفتگی از دست دادند که این آمار نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود هفت درصد کاهش یافته بود.

نکات ایمنی برای پیشگیری از برق‌گرفتگی

بررسی‌های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که اغلب این حوادث به دلیل ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و اصل کلی برق گرفتگی، یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می‌دهد.

فیوزها، اعم از اتوماتیک و غیراتوماتیک از برق گرفتگی جلوگیری نمی‌کند و جریان برق بسیار اندکی ـ در حد ۱۰۰ میلی‌آمپر ـ در صورت عبور از بدن ما، با از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان می‌شود، در حالی که فیوزها با جریان ده‌ها و حتی صدها برابر این میزان هم از کار نمی‌افتند، فیوزها با قطع جریان برق از وقوع خرابی در سیم‌کشی و آتش‌سوزی پیشگیری می‌کنند و نمی‌توانند از برق‌گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگیری کنند.

از سویی سیم اتصال به زمین در پیشگیری از برق گرفتگی نقش مؤثری دارد، وجود سیم سوم در سیم‌کشی منازل (سیم اتصال به زمین) بسیار مهم بوده و به جلوگیری از برق‌گرفتگی کمک می‌کند.

برق گرفتگی در محیط‌های مرطوب بسیار محتمل‌تر از محیط‌های خشک است. مقاومت دست خشک انسان در مقابل برق، هزاران برابر بیشتر از پوست خیس و مرطوب است و لذا خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت برای اجتناب از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک خواهد کرد، در صورتی که با برق سر و کار داریم باید از کفش‌های با عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند./پزشکی قانونی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :