آخرین عناوین

دوشنبه 28 آذر 1401-10:43 کد خبر:113887

انتقاد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نارضایتی‌‌ مردم از جامعه پزشکی/ برخی ‌پزشکان ‌مردم را ‌به بیمارستان‌های خصوصی هدایت می‌کنند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نارضایتی‌‌ مردم از جامعه پزشکان گفت: برخی ‌پزشکان ‌مردم را ‌به بیمارستان‌های خصوصی هدایت می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی شهریاری در دومین همایش دانشگاه اخلاق‌ محور به مناسبت روز وحدت و دانشگاه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل اظهار داشت: متأسفانه در جامعه پزشکی ما توجه به اخلاق حرفه‌ای آنچنان که شایسته است، وجود ندارد و مردم گلایه زیادی در این زمینه دارند.

براساس این گزارش، وی با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردم از جامعه پزشکان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از پزشکان برای منافع مالی خود، مردم را از بیمارستان‌های دولتی به سمت بیمارستان‌های خصوصی دعوت می‌کنند و شکایات در این زمینه زیاد شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی  بیکاری فارغ‌التحصیلان و نداشتن آینده شغلی آنها‌ست و این به مشکلات در این زمینه دامن می‌زند.

وی با اظهار نگرانی از بداخلاقی‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر در برخی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: آدم تأسف می‌خورد که در دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی شریف، حرف‌های رکیکی بگویند و حتی اساتید این دانشگاه با آن‌ها همراهی و از این افراد حمایت کنند.

شهریاری تاکید کرد: متأسفانه در حوزه اخلاق حرفه‌ای بین اساتید دانشگاه مشکل جدی داریم و باید در زمینه‌های فرهنگی بیشتر و دقیق‌تر کار کرد زیرا الگوی دانشجو، استادش است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را سرعت‌دهنده ارتباطات در عصر کنونی بیان‌ کرد و افزود: امروز با توجه به گسترش فضای ارتباطی در سطح جهانی، نمی‌شود چیزی را پنهان کرد و باید با برنامه و هدفمند و با شناخت ‌شرایط موجود عمل و تصمیم درست را انجام داد./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :