آخرین عناوین

يکشنبه 8 آبان 1401-12:22 کد خبر:110847

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

کاهش موقتی ناپایداری هوای مازندران/ هشدار درباره وقوع سیلاب

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز یک‌شنبه سامانه بارشی از مازندران خارج می‌شود و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه انتظار داشتیم بارش‌ها از عصر روز جمعه در استان شروع شد و امروز با تقویت سامانه بارشی، بارش‌ها در سطح استان گسترش پیدا کرد که همراه با کاهش دما بود.

وی افزود: این بارش‌ها کما بیش در آسمان مازندران تداوم دارد در ارتفاعات همراه با پدیده مه و کاهش دید است.

براساس این گزارش، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز یک‌شنبه سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود، اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

اسدی تصریح کرد: از سه‌شنبه به‌تدریج از سمت غرب استان بانفوذ سامانه بارشی، بارندگی در سطح استان ادامه خواهد داشت که همراه با کاهش دما و وزش باد خواهد بود.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اواخر چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری در آسمان مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان مازندران تا صبح روز یک‌شنبه ۸ آبان ماه شاهد وقوع رگبار باران، کاهش دما رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید موقتی و مه گرفتگی در سطح استان به ویژه ارتفاعات خواهیم بود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب محلی، پر شدن رودخانه‌های استان، پدیده مه، و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

طبق این اطلاعیه افراد باید از تردد و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش‌بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ارتفاعات و مناطق امن نگهداری کنند.

تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی با آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته داشته باشند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :