آخرین عناوین

شنبه 30 مهر 1401-11:16 کد خبر:110643

جدیدترین خبرهای کرونایی :

پیشروی رنگ پرخطر کرونایی در مازندران

جدیدترین نقشه کرونایی مازندران نشان می دهد که بازگشت دوباره این بیماری بی دلیل نبوده است و افزایش تعداد شهرستان های زرد که حکایت از افزایش بیماری است این موضوع را تصدیق می کند.


به گزارش خزرتیترخبر، جدیدترین نقشه کرونایی مازندران نشان می دهد که هشدارهای چند وقت اخیر مسوولان حوزه بهداشت و درمان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازگشت دوباره این بیماری بی دلیل نبوده است و افزایش تعداد شهرستان های زرد که حکایت از افزایش بیماری است این موضوع را تصدیق می کند.

براساس این گزارش، از چهار هفته قبل یعنی از دوم مهرماه آبی رنگ غالب کرونایی در مازندران بود و تعداد شهرستان های بدین رنگ بیشتر از تعداد رنگ زرد کرونایی بود.

سرانجام وضعیت شکننده کرونایی که هر بار مسئولان آن را هشدار داده بودند ،به نظر می رسد از هم پاشیده است و جدیدترین نقشه رنگبندی نشان می دهد تعداد شهرستان های رنگ آبی در حال آب رفتن است.

در هفته های گذشته تعداد مناطق آبی مازندران به ۱۵ و ۱۳ شهرستان رسیده بود اما اکنون در ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان هایی که در محدوده این رنگ قرار گرفتند به ۱۱ شهرستان کاهش یافته است.

بهشهر، سیمرغ، جویبار، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، عباس آباد و تنکابن شهرستان هایی هستند که در این لیست قرار گرفته اند.

بررسی شهرستان هایی که در این محدوده رنگبندی قرار گرفته اند نشان می دهد غالب شهرستان ها به غیر از عباس آباد توانستند بر روی این رنگ ثابت قدم بمانند و این رنگبندی را حفظ کنند.

گلوگاه ، نکا ، میاندورود ، ساری ، قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، فریدونکنار، چالوس ، کلاردشت و رامسر در محدوده شهرستان های زرد و پرخطر قرار دارند که در این قسمت نیز همچون روال هفته گذشته همین شهرستان ها به زرد رنگ بودند و تنها شهرستان جویبار از این محدوده خارج شد و به جمع شهرستان های آبی پیوسته است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است و این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد کرونایی از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود و مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

بررسی وضعیت رنگبندی شهرستان های مازندران طی هفته های اخیر حکایتگر آن است که این استان در این خصوص وضعیت باثباتی ندارد و طول مدت ماندگاری شهرستان ها در یک رنگ در غالب مواقع به اندازه یک یا ۲ هفته است و همراه با تغییر رفتار افراد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی باعث می شود تا این رنگ ها نیز تغییر کند.

به طور مثال شهرستان های شرق مازندران از جمله بهشهر ، نکا و گلوگاه که بعد از مدت ها توانستند از حصار رنگ زرد کرونایی خارج شوند در جدول رنگبندی ۱۵ مهر ماه توانستند این حصار را بشکند و در لیست شهرستان های آبی قرار بگیرند اما همانطور که در بالا ذکر شد این ماندگاری بر روی این رنگ فقط یک هفته دوام داشت و در رنگبندی ۲۲ مهر ماه گلوگاه و نکا به سرعت رنگ عوض کردند و دوباره به جمع زردهای کرونایی پیوستند.

به گزارش خزرتیترخبر، در این مدت شاهدیم که همراه با تغییر رنگبندی کرونایی مازندران روزهای سفید کرونایی نیز از بین رفت و بعد از آن در اواسط مهرماه یک مورد فوتی براثر ابتلا به این بیماری در استان ثبت شد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :