آخرین عناوین

چهارشنبه 27 مهر 1401-13:38 کد خبر:110591

مشاور عالی رئیس قوه قضایه درمازندران اعلام کرد:

عدل شرط لازم برای قضاوت

مشاور عالی رئیس قوه قضایه در مازندران گفت:همه موجودات بر اساس عدالت خلق شدند وعدل شرط لازم برای قضاوت است.


به گزارش خزرتیترخبر،  آیت الله سیدکاظم صدیقی چهارشنبه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان، عدالت و علم را دو بال قاضی در امر مهم قضاوت ذکر کرد و گفت: ایمان و علم انسان را ممتاز می‌کند و عادل کسی است که التزام به واجبات دین دارد و علم و اشراف به قانون نیز راهگشای رسیدگی بهتر پرونده‌ها است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در دانشگاه، دادگستری و هیچ نهاد و سازمانی صحبت از خدا و خودسازی و نماز نبود افزود: ما اکنون بر سفره شهدا هستیم و نماز جماعت در دادگستری و نهادهای مختلف برگزار می‌شود و باید قدردان این نعمت باشیم و در مسیر کسب رضایت خدا گام برداریم.

براساس این گزراش، مشاور عالی رئیس قوه قضائیه اهمیت خودسازی و تأثیر موعظه در شخصیت انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: این روزها دانشگاه‌های مادر معرض مسائلی قرار گرفتند و دشمن در این اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفت و در این مقطع اهمیت تعلیم و تربیت و آموزه‌های دینی بیشتر مشخص می‌شود زیرا دلی که با موعظه احیا شود دچار دنیا پرستی نمی‌شود و قلب و جانی که تغذیه معنوی ندارد مبتلا به دل مردگی و دنیا پرستی می‌شود.

وی بر لزوم احترام و محبت به بشریت به عنوان یک اخلاق اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و خطاب به قضات کشور بیان داشت : عدل شرط لازم برای قضاوت است.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه اظهار داشت : ایمان و علم انسان در دین اسلام قایل به احترام ویژه است؛ارزش ها را گفتمان کنیم و عملا عامر معروف و نهی از منکر باشیم.

مشاورعالی رئیس قوه قضائیه داشتن رحم، عاطفه، مهر و لطف را لازمه قبول مسئولیت‌ها دانست و گفت: قضات و کارکنان باید محبت به مردم، رعایت عدالت، انصاف و رعایت حقوق مردم را در وجود خود داشته باشند.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیات و روایات و بیان اهمیت تذهیب نفس تصریح کرد: پشت میز کار هرلحظه خدا و اولیای خدا را شاهد کارهای خود بدانیم، نحوه حرف زدن نحوه رفتار و نگاه ما دیده می‌شود، هرلحظه خودسازی کنیم قبل از رسیدگی به پرونده دیگران، پرونده اعمال و رفتار خودمان را بازبینی کنیم و لحظه‌ای از خودسازی غافل نشویم.

به گزارش خزرتیترخبر، وی همچنین با اظهار این که عدالت گستری در قرآن کریم ،بنای آسمان و زمین است و همه موجودات بر اساس قانون خدایی و عدالت خلق شدند، اظهار داشت: حرکت بشریت  طبق  قانون یعنی حق ،انسجام، حفاظت و صیانت است ؛اگر قانونمند باشیم عدالت و نظم داریم./(جعفر رعیت.54)

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :