آخرین عناوین

شنبه 23 مهر 1401-22:32 کد خبر:110531

خزرتیترخبر گزارش می دهد:

گلچین خبرهای مهم (23 مهر 1401) از نگاه خزرتیترخبر

خبرهای برگزیده و کوتاه روز از منابع مختلف در یک نگاه


🔻تشدید بارش ها در نوار شمالی کشور از اواسط هفته

ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

▫️از امشب  تا دوشنبه هفته آینده در برخی نقاط استان‌هایی مثل اردبیل، گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی شاهد بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

▫️در سه‌شنبه آینده با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی خزر و برخی استان‌های واقع در شمال غرب و شمال شرق کشور بارش باران را خواهیم داشت و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ می‌هد.

▫️بارش‌ها در روز سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و دریای خزر در این روز مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻شکایت فدراسیون فوتبال از «حسن عباسی»

🔹مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال: با توجه به تداوم انتساب مطالب غیر واقعی از سوی «حسن عباسی» به چهر‌ه‌های فوتبالی، بخش حقوقی فدراسیون فوتبال از وی به مراجع قضایی شکایت کرد.

🔸«حسن عباسی» که به عنوان یک چهره سیاسی مطرح است در چند نوبت در سخنرانی‌های خود درباره بازیکنان فوتبال صحبت و اتهاماتی را به آنها وارد کرده است. اظهارات عباسی در این مدت با واکنش چهره‌های مختلف ورزشی و فوتبالی مواجه شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻ماهی به علت داشتن ویتامین A ,B ,C ,K ,E ,D و فسفر و منیزیم میتواند رنگ چشم را روشن کند

ماهی را حتما با گرمیجات مصرف کنید

👈 مثل گردو ، سیر ، خرما

همراه ماهی ماست و دوغ ممنوع

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻قطع اینترنت، اینگونه گلوی اقتصاد را فشار داد

دنیای‌اقتصاد نوشت:

▫️قطع اینترنت، تولید در نیمی از بخش‌های اقتصاد ایران را محدود می‌کند؛ به‌طوری‌که نرخ رشد اقتصادی به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. دراین‌باره ۴۰ فعال اقتصادی در نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» آسیب‌های به‌وجودآمده در بخش تولید طی هفته‌های اخیر را تشریح کردند. در بازار مسکن نیز فیلترینگ باعث تشدید ابررکود شده است و بازار سرمایه هم در اقتصاد آفلاین در کوتاه‌مدت از سمت تقاضا، آسیب خواهد دید.

اثرگذاری قطع اینترنت بر واحدهای تولیدی از سه‌مسیر متفاوت است.

▫️در مسیر نخست، قطع اینترنت موجب خواهد شد تا محصول در جریان ساخت و تولید دچار مشکل شود و صنعت را از این ناحیه تحت فشار قرار دهد.

▫️در مسیر دوم، قطع اینترنت بر تمام فرآیندهای بیرون از کارخانه، اعم از تامین، توزیع، فروش یا دریافت سفارش، ترخیص کالا، قطعات و مواد از گمرک یا مسائل ارزی در بانک‌مرکزی تاثیر می‌گذارد.

▫️سومین ضربه قطعی اینترنت به تولید که قطعا اثرات مخربی نظیر افزایش بیکاری و کاهش رفاه ملی را در پی دارد، افت تقاضا و کاهش تولید در ماه‌های آتی است که زمینه کاهش سود و حتی افزایش زیان تولیدکنندگان را فراهم می‌کند؛ موضوعی که همین حالا در صنعت غذا خود را نشان داده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻پرداخت یارانه نقدی ادامه می‌یابد

▪️زنگنه: کالا برگ دیگر موضوعیتی ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

🔹مجلس در قانون دولت را به دادن کالا برگ اجبار نکرده بلکه در قانون آمده است که دولت از طریق کالا برک یا به هر طریق دیگر اختلاف قیمت سبد کالا‌های اساسی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را جبران کند.

🔹الان ارز ۴۲۰۰ حذف شده و یک تورم ۵۰ درصدی به کشور تحمیل شده، همه کالا‌های اساسی و سایر کالاها گران شده، لذا در حال حاضر کالا برگ دیگر موضوعیتی ندارد.

 🔹ضمن اینکه همین رقم ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان که برای یک خانواده ۴ نفره حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود و خانواده‌ها روی این رقم حساب کرده‌اند؛ اگر الان به جای این رقم یارانه نقدی، کالا برگ ارائه شود قطعا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻شلیک فیلترینگ به مسکن آنلاین/ كاهش ۳۰ درصدی آگهی هاي مجازی فروش خانه و افت ۱۰ درصدی بازديدها

🔹 شلیک فیلترینگ به بازار مسکن آنلاین، طی یک ماه گذشته، رکود مراجعات و معاملات ملکی در این بازار را تشدید کرد.

🔹در یک ماه گذشته وقوع سه رویداد در فضای مجازی و اینترنتی معاملات ملکی، منجر به سکته سه مرحله خرید و فروش اینترنتی مسکن شده است. بازاریابی برای فروش از سوی مالکان و واسطه‌ها، جست‌وجوی خرید و مراحل اداری، ثبتی، مالیاتی و سایر استعلامات ملکی، در نتیجه سه رویداد رخ داده در فضای مجازی در یک ماه گذشته با اختلال مواجه شده است.

🔹این سه رویداد شامل قطعی اینترنت در برخی از روزها و ساعت‌‌ها، فیلترینگ برخی از سایت‌‌ها و پلتفرم‌‌های پیام‌رسان و کاهش شدید سرعت اینترنت در برخی از ساعت‌‌ها و روزها طی یک ماه گذشته است./دنیای اقتصاد

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 جولان آنفولانزا در کشور

🔹طبرسی، متخصص بیماری‌های عفونی: از حدود ۲ هفته پیش با موجی از آنفولانزا مواجه شدیم. افراد سن بالا، کودکان و زنان حامله و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت تزریق واکسن هستند.

🔹پیشگیری آنفولانزا شبیه کروناست. شیوع کرونا خوشبختانه کم شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻انتصابات رانتی و رفاقتی در وزارت نفت ...

وحید حاجی‌پور خبرنگار حوزه نفت خبر داد:

مدیرعامل شرکت نفت، به همسر مدیرعامل پتروشیمی سمت داد...

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻واریز ۳۰۰۰ میلیارد به خزانه با فروش خودروهای قاچاق

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی:

🔹۳ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت با فروش خودروهای قاچاق واریز شد.

🔹در ۶ ماه گذشته ۹۶۹ دستگاه خودروی قاچاق تعیین تکلیف و از طریق مزایده فروخته شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺تکذیب خبر انحلال باشگاه خبرنگاران

یکی از مدیران باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تکذیب خبر تعطیلی و انحلال این خبرگزاری گفت: از همه خبرنگاران خواسته‌ایم به دلیل قطعی اینترنت تا اطلاع ثانوی به محل کار نیایند و به صورت دورکار اخبارشان را ارسال کنند.

👈اگه اینترنت ثابت خبرگزاری رسمی کشور قطع شده پس خبرنگارا قراره با کدوم اینترنت دورکاری انجام بدن ؟!😐

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻خسته نباشید! فیلترینگ شما هر چه نکرد، دکان ۹ میلیون ایرانی را تخته که کرد

✍️ مصطفی داننده

 🔹این روزها آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کسب و کارهای اینترنتی در ایران نه تنها حسابی کساد است که نفس‌هایش به شماره افتاده.

🔹فیلتر کردن اینستاگرام برای میلیون‌ها نفری که کسب و کار مجازی داشتند، مثل پایین کشیدن کرکره‌های مغازه حقیقی بود. حالا هر صبح که بیدار می‌شوند چشم‌شان به کرکره های کشیده مجازی است و دعا می کنند که محدودیت اینترنت کی سر می‌آید تا پلمب از ویترین مغازه شان بردارند، تابلوی"باز است" را بچرخانند سمت بیرون و رزق و روزی حلالشان را از سر بگیرند.

🔹البته درد آنها امروز فقط فیلترشدن مقطعی به دلایل "امنیتی" نیست و از آن می‌ترسند که برخی آقایان در مجلس و دولت، بالاخره حرفشان را به کرسی بنشانند و طرح صیانت را اجرایی کنند و دکان اینستاگرامی شان برای همیشه بسته شود.

🔹طراحان طرح صیانت فکر می‌کنند با چشم بر هم زدنی می‌توان شبکه اجتماعی داخلی را جایگزین اینستاگرام و واتس‌آپ و تلگرام کرد. البته این باور داشتن به این فرضیه از آنها بعید نیست. تصمیم‌سازان فضای مجازی کم‌ترین شناخت را نسبت به این فضا دارند. آنها مکانیکی فکر می‌کنند فضای مجازی ماشینی است که می‌شود موتور آن را حین حرکت "یهویی" عوض کرد بی انکه مسافرانش حس کنند تغییری روی داده و همچنان با سرعت مطمئنه در حرکتند و سر وقت هم به کسب و کارشان می رسند.

🔹تصمیم‌ سازی این آقایان شده است مثل کسانی که جاده‌ای آسفالت را که سال هاست مسیر عبور حمل و نقل عمومی است به خاطر دست اندازهای کوچکش یک شبه مسدود کنند و بگویند که از جاده ای که می‌سازیم بروید. جاده ای که نه به دار است نه به بار. کوره راهی است تک بانده برای خیل عظیم رفت و آمد روزانه همگانی.

🔹آشِ عدم شناخت ودرک درست از شرایط کشور آنقدر شور شده که لیائی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست می‌گوید: «اختلال اینترنت در دو هفته گذشته و فیلتر پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ، درآمد شرکت پست را یک سوم کاهش داده است.»

🔹کاش آقایان بالاخره فهمیده بودند که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. مگر نه اینکه وقتی تلگرام را فیلتر کردند، دم از پیام‌رسان‌های داخلی زدند؟ سرنوشت آنها چه شد؟ پیام رسان‌های داخلی مانند دریاچه‌های مصنوعی بعد از چند روزِ آفتابی با کمبود آب مواجه شدند و کم کم خشکیدند.

🔹همین عدم پیش بینی و انتظار صحیح باعث شد بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهایی که از مهم‌ترین حامیان مسدودشدن تلگرام بودند، دوباره و این بار با فیلتر شکن به تلگرام برگردند.

🔹پیام رسان‌های داخلی که هنوز اندر خم یک کوچه هستند. بودن آنها الان هیچ فرقی با نبودنشان ندارد. یعنی همه آن بودجه های هنگفت بر باد رفته است، بدون اینکه کسی پاسخگو باشد.

🔹البته چندان بی نتیجه هم نبود و اگر برای ملت آب نداشت برای فیلترفروشان نان داشت.

🔹امروز شاید نتوانستیم هر ایرانی را خانه دار یا ماشین دار کنیم اما با یک تصمیم به سادگی به گوشی هر ایرانی یک فیلترشکن افزودیم. افزاری که در دنیا برای دور زدن قانون و رفتن به دنیای خلافکاران و سوء استفاده کنندگان جنسی و مالی و فرهنگی استفاده می شود.

🔹حالا به لطف مدیران فضای مجازی، هر فرد ایرانی، از بچه دبستانی تا پیرمرد بازنشسته در گوشی‌شان فیلتر شکن دارند. و همه می‌دانیم که داشتن  فیلتر شکن در گوشی کودک و نوجوان -یعنی برداشتن تمام موانع و محدودیت های دسترسی به انواع سایت های خطرناک و غیر اخلاقی- چه پیامدهایی به دنبال دارد.

🔹تصمیم‌هایی که تنها از سر لجبازی و ناآگاهی است، هیچ کمکی به کشور و آینده آن نمی‌کند و تنها به عصبیت موجود در جامعه دامن می زند.

🔹خلاصه آنکه حداقل ۹میلیون ایرانی، بیش از سه هفته است معیشت‌شان لَنگ مسدود بودن اینستاگرام است. بهتر است هرچه زودتر فکری به حال آنها بکنیم تا وضعیت بیشتر از این درام نشده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻گران قیمت ترین بازیکنان هر تیم در جام جهانی چه کسانی هستند؟

🔸سایت برزیلی somosfanaticos، گران قیمت‌ترین بازیکنان ۳۲ تیم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را معرفی کرده است که مهدی طارمی نماینده تیم ملی فوتبال ایران در این فهرست است.

لیست گران‌ترین بازیکنان هر کشور:

🔸فرانسه: کیلیان ام باپه (پاری سن ژرمن): ۱۶۰ میلیون یورو

🔸برزیل: وینیسیوس جونیور (رئال مادرید): ۱۲۰ میلیون یورو

🔸ایران: مهدی طارمی (پورتو): ۲۰ میلیون یورو

🔸لهستان: روبرت لواندوفسکی (بارسلونا): ۴۵ میلیون یورو

🔸اسپانیا: پدری (بارسلونا): ۹۰ میلیون یورو

🔸انگلیس: هری کین (تاتنهام)، جود بلینگام (بوروسیا دورتموند) و فیل فودن (منچسترسیتی): ۹۰ میلیون یورو/ ایسنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

10🔻 فرد خطرناکی که باید از آنها دوری کنید! حتی اگر از نزدیکان شما باشند

۱- افراد خودپرست

۲- افراد حسود

۳- افراد متظاهر

۴- افراد پس‌رونده و احمق

۵- افراد قضاوت‌گر

۶- افراد کنترل کننده

۷- افراد دروغگو

۸- افراد شایعه‌پرداز

۹- افراد مزاحم

۱۰- افرادی که خود را قربانی جلوه می دهند

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔺 دعوت کی‌روش از ۱۷ بازیکن به تیم ملی فوتبال

🔹 دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری

🔹 مدافعان:

رامین رضاییان و امید نورافکن، مرتضی پورعلی‌گنجی، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی، آرمین سهرابیان

🔹 بازیکنان میانی:

مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی، میلاد سرلک و وحید امیری، محمد خدابنده‌لو

🔹 مهاجمان:

محمد محبی، مهدی ترابی

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 واردات الاغ ممنوع!

🔸سخنگوی وزارت صمت فهرست 2150 کالاهای مشمول ممنوعیت واردت در سال 1401 را اعلام کرد.

🔸نکته قابل توجه برخی از اقلامی است که شاید برایتان ذکر کردن آن‌ها در لیست عجیب باشد مثل؛ آمبولانس، انبردست، الاغ، میمون، موی انسان، موی خوک و موی گراز و ...

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻قطعی اینترنت در ایران/جشنواره جیتکس در امارات

🔻همزمان با قطعی اینترنت در کشور و تلاش ایرانیان برای عبور از فیلترینگ گسترده، امارات این روزها جشنواره جیتکس ۲۰۲۲ که به حوزه آی‌تی و هوش مصنوعی اختصاص دارد را برگزار می‌کند

🔸۵ هزار غرفه فعالان حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی از ۹۰ کشور شرکت کردند. ۳۵ ‎استارتاپ که ارزش مالی هر کدام از این مجموعه‌ها حداقل بیش از یک میلیارد ‎دلار بود، به ‎امارات جذب شدند

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری دولت: ناآرامی در بند اراذل و اوباش زندان اوین‌

🔴 یک مقام ارشد امنیتی گفت:

▪️شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) بند محل نگهداری اراذل و اوباش شاهد ناآرامی و درگیری این عناصر در زندان بود که منجر به درگیری این افراد با پرسنل زندان اوین شد.

▪️به گفته این مقام امنیتی، اراذل اوباش انبار لباس زندان را به آتش کشیدند که منجر به آتش‌سوزی در زندان اوین شده است.

▪️هم‌اکنون شرایط به صورت کامل تحت کنترل درآمده و آرامش در زندان برقرار است و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

▪️این مقام افزود عوامل ایجاد آشوب نیز از سایر زندانیان جدا شده و دیگر افراد تحت بازداشت نیز به بندهای خود بازگشته‌اند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 اعتماد به نفس رو از معاون وزیر ارتباطات یاد بگیرین!

🔸سه هفته است که اینترنت تو کشور قطع میشه و خیلی از کسب و کارها کلی متضرر شدن؛

ولی ایشون خیلی ریلکس و با اعتماد به نفس پاشده رفته دبی تو بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی، بدون این که خنده‌ش بگیره، از شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری تکنولوژیک تو ایران دعوت کرده✋

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻آتش سوزی در کارگاه خیاطی زندان اوین مهار شد/ درگیری بین زندانیان با ورود انتظامات تحت کنترل درآمده است

مرکز رسانه قوه قضاییه:

🔹️ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش‌سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

🔹️بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و هم اکنون اتش سوزی مهار و خاموش شده است.

🔹️نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

🔹️بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال شد!

🔸 با نظر هیات مدیره باشگاه استقلال تهران، علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال تهران انتخاب شد/برنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :