آخرین عناوین

شنبه 22 مرداد 1401-0:1 کد خبر:107647

چشم رییس سازمان محیط زیست کشور:روشن!!!

وقتی رابطه جای ضابطه بیاید/اعتراض ها به مدیر کل جدید محیط زیست به دفتر رهبری کشیده شد

اعتراض ها به عملکرد ضعیف مدیرکل محیط زیست مازندران به دفتر رهبری کشیده شد.


به گزارش خزرتیترخبر، بعد از مدت ها چالش هایی که بر سر انتصاب رفیق و همکلاسی رییس سازمان محیط زیست کشور به سمت رییس سازمان محیط زیست مازندران بوجود آمده بود، با انتصاب این مسئول به سمت رییس محیط زیست مازندران ،متاسفانه به علت عملکرد های ضعیف و چالش برانگیزی که داشته است باعث اعتراض های زیادی شده است.

بر اساس این گزارش ،عطاالله کاویان که قبل از انتصاب به سمت مدیرکل جدید محیط زیست مازندران،لابی هایش با استاندار و برخی رسانه ها همچون خزرتیترخبر و برخی افراد جهت تصدی این پست، نتیجه بخش بوده است ،از همان روز معارفه اش با اعتراض هایی مواجه شد که متاسفانه بعد از انتصابش هم به همگان ثابت شد که انتصاب این مدیر و اعتراض هایی که به دنبال داشت به حق بوده و به مرور زمان تا این لحظه متاسفانه این اداره بدترین چالش ها را به همراه داشته است.

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از منابع موثق و آگاه، اعتراض از عملکرد ضعیف و چالش برانگیز این مدیر سازمان محیط زیست مازندران به دفتر ریاست جمهور و همچنین رهبری کشیده شده به طوری که شنیده شده به زودی دستگاه های متولی و مسئول و امنیتی با استقرار در این اداره به تخلفات اعلام شده رسیدگی و احتمالا هم به عزل این رییس سازمان منجر خواهد شد تا عملا بار دیگر جوی ضررهای بیشتر گرفته شود.

خزرتیترخبر حسب وظیفه ذاتی یک رسانه ، همانگونه که در زمان انتصاب این مدیر ضعیف و پرچالش، خبرهایی منتشر نموده است که با عکس العمل این رییس سازمان و دوستانشان همراه بود، در حال حاضر هم با افشاگری از عملکردهای ضعیف و تخلف هات صورت گرفته و برخوردهای نظامی و سخت گیرانه این رییس سازمان، توجه مسئولین استانی و کشوری را بار دیگر به اشتباه در انتصابشان معطوف می دارد تا یک بار برای همیشه این رییس را به همان دانشگاهش بازگردانند تا این سازمان بیش از این دچار چالش و ضرر نشود.

بر پایه این گزارش، از تاریخ 30 فروردین 1401، عطاا.. کاویان از دانشگاه علوم کشاورزی ساری و بدون حتی یک روز تجربه کاری در سازمان تخصصی محیط زیست و فقط به دلیل دوستی و رفاقت با رییس سازمان محیط زیست به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست مازندران منصوب شد که این انتصاب همراه با چالش هایی منطقی بوده است

در ادامه فعالیت این نیروی ناآشنا به محیط زیست، وی از اولین روزهای کاری در این اداره، تهدیدات و تهمت های ناروایی علیه کارکنانی که هیچ شناختی نسبت به آنها نداشت را در جمع های عمومی و خصوصی مبنی بر جابجایی و انتقال افراد با تجربه و روسای اداراتی که با تمام توان و بدون امکانات، دل در گرو حفظ محیط زیست دارند،آغاز کرد و عملکرد مثبت این اداره و تلاش کارکنان آن را به شدت زیر سوال برد، فارغ از این که خودش هیچ تجربه کاری و مدیریتی در این سازمان تخصصی نداشت و ندارد، به عنوان مثال: در حادثه مشاهده پلنگ در قائم شهر، یکی از ضعیف ترین عملکرد را به عنوان مدیر و تصمیم گیر در بحران از خود نشان داد و با زیر سوال بردن دستگاه هایی مثل نیروی انتظامی و شهرداری قائم شهر، از زیربار مسئولیت شانه خالی کرد و هنوز پس از گذشت3 ماه از آن رویداد، هیچ پاسخ مستند و مستدلی به رسانه ها و مردم از چگونگی ورود این حیوان به داخل شهر قائم شهر، ارائه نکرد.

در بخشی دیگر از عملکرد ضعیف این مدیرکل، وی در اقدامی نامعمول و برخلاف شعار رییس سازمان محیط زیست!!! از یکی از فعالین حوزه محیط زیست، فقط و فقط بدلیل یک انتقاد ساده! در خصوص بسته شدن در ورودی میانکاله، به دستگاه قضایی شکایت کرد و در اقدامی شتابزده تر، پس از گذشت چند روز و پس از توبیخ از سوی سازمان مرکزی، از ادامه شکایت صرفنظر کرد و فقط با آبروی این فرد در رسانه ها بازی شد.

همچنین در ادامه اما از انتصابات افراد غیرکارشناس و غیرمتخصص در پست های کلیدی این اداره نیز میتوان به انتصاب شخصی به عنوان مسئول حوزه پسماند اداره کل محیط زیست اشاره کرد که وی در سالهای گذشته ضعیف ترین عملکرد را در حوزه پسماند داشت و در سال 99 نیز از این سمت عزل شد، اما کاویان بدلیل رفاقت و همشهری بودن و بدون توجه به عملکرد ضعیفش،مجدد وی را به این سمت حساس بعنوان یکی از مهمترین ادارات محیط زیست،گمارد که اعتراض هایی کشوری و استانی را به همراه داشته است.

و اما مهمترین موضوعی که باعث اعتراض هایی شده و تعجب همگان را به دنبال داشته این بوده است که، مشکلات و فساد از آنجایی در این اداره نهادینه شد که شرکتی با نام << الف . ب >> که شخص آقای مدیرکل در آن شرکت سهامدار بود!!! در 4 مناقصه (استعلام بها) مختلف به منظور اجرای طرح ها وپروژه های زیست محیطی،به دلیل اطلاع از قیمت و برآورد آنها و ارائه نزدیکترین قیمت!!! به عنوان شرکت برنده اعلام شد،درحالی که در سال های گذشته و قبل از مدیریت کاویان، شرکت مذکور در هیچ یک از مناقصه های برگزار شده از سوی این اداره، شرکت نکرده و پس از انتصاب کاویان، در تمامی مناقصات برگزار شده برنده شد!! و پس از انعقاد قرارداد!، شروع به کار کرد.

در خصوص نحوه برنده شدن این شرکت نیز باید تاکید کرد که قیمت اعلام شده از سوی دیگر شرکت های متقاضی در سامانه مناقصات، اختلاف معناداری با قیمت اعلام شده ازسوی شرکت ( الف. ب) داشته که نشان از اطلاع دقیق شرکت مذکور از رقم برآورد این اداره داشته است و دلیل برنده شدن قانونی!!! این شرکت نیز همین مورد بوده است.

اما متاسفانه بدتر از همه موارد ذکر شده،عدم تعهد شرکت برنده به مفاد قراردادهاست که با ارائه صورت وضعیت های صوری و غیرواقعی، سعی در اجرا نکردن این تعهدات در قبال دریافت مبالغ هنگفت طرحها و پروژه های زیست محیطی استان دارد.

البته شنیده شد که کاویان قبل از برنده شدن شرکت مذکور،سهام خود را به یکی از اعضا شرکت واگذار کرد!!!

بر پایه این گزارش، موارد ذکر شده گوشه ای از تخلفات آشکار کاویان در طی 3ماه تصدی درمسند مدیریت اداره کل محیط زیست بوده است که این تخلفات و اعتراض ها به عملکردش،باعث کشیده شدن این موضوع به دفتر ریاست جمهوری و رهبری شده که جای تاسف بسیار دارد.

خزرتیتر خبر،به زودی موارد دیگری از لابی های پشت پرده و روند انتصاب کاویان به سمت رییس سازمان حفاظت محیط زیست مازندران منتشر خواهد کرد که مطمئنا سلاجقه و تیم وی باید پاسخگوی بسیاری از موارد باشند./(جعفر رعیت/54)

 

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حسن
    يکشنبه 23 مرداد 1401-16:37


    سلام
    اگر بدانید شرکتی که در این مناقصات برنده شد ، خواهرزاده نامبرده ( کاویان) قضیه عجیبتر میشود ، نکته بدتر اینکه ،همه موارد در زمان سرپرستی ، اگر دوسه سال بگذرد چه میشود ؟؟ گاو با پوست میخورد
    در جوابیه طنز هم به همه چی پرداخت ، جز قیمتهای عجیب این شرکت
    البته همه جا میگوید ( به نزدیکان خود) من رئیس سازمان را دارم و هیچ کس نمی تواند کاری کند