آخرین عناوین

سه شنبه 11 مرداد 1401-20:2 کد خبر:107473

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر ساری:

ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای ساری مشخص شد/رئیس ابقا شد

اعضای شورای شهر ساری با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سال دوم فعالیت‌ خود با ابقاء پرویز شعبانی در جایگاه ریاست شورا، آغاز کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، سی ‌وهشتمین جلسه شورای شهر ساری عصر سه شنبه با حضور هر ۹ عضو شورا و مرتضی بابایی لولتی معاون سیاسی امنیتی فرماندار مرکز استان برگزار شد و ترکیب جدید هیئت رئیسه پارلمان شهری ساری با رأی اعضای شورا شکل گرفت؛ همچنین در این جلسه برای برگزاری دومین جلسه استیضاح شهردار نیز تصمیم‌ گیری شد و قرار شد جلسه استیضاح روز پنجشنبه ۱۳ مرداد برگزار شود.

طبق آراء اخذ شده از اعضای شورای ششم ساری، پرویز شعبانی به عنوان رئیس، سید حسین یوسفی به عنوان نایب ‌رئیس، سید حسن احمدی به عنوان منشی اول، سید افشین راسخ به عنوان منشی دوم و شهرام ایرجی به عنوان سخنگوی شورای ششم ساری در دومین سال فعالیت این شورا انتخاب شدند.

براساس این گزارش، کرسی ریاست شورای ساری در این انتخابات سه نامزد داشت، پرویز شعبانی، سبحان بخشی موسی‌کلایی و میررحمان میرشجاعی نامزدهای تصدی کرسی ریاست شورا بودند که در نهایت پرویز شعبانی با ۶ رأی در جایگاه ریاست ابقا شد،میررحمان میرشجاعی نیز ۳ رأی کسب کرد و سبحان بخشی موسی‌کلایی بدون رأی از کرسی ریاست شورا دور ماند.

برای نایب‌ رئیسی این شورا نیز که مسئولیت آن در سال نخست بر عهده سبحان بخشی موسی‌کلایی قرار داشت فقط سید حسین یوسفی نامزد شد و با ۶ رأی موافق و ۳ رأی سفید به عنوان نایب‌رئیس شورای ششم ساری در سال دوم انتخاب شد.

اعضای شورا همچنین سید حسن احمدی را با ۹ رأی و سید افشین راسخ را با ۸ رأی به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم شورای ششم ساری در سال دوم فعالیت این شورا انتخاب کردند. برای این دو کرسی نیز فقط یک نفر نامزد شدند.

همچنین پس از چند سال برای انتخاب سخنگوی شورای شهر ساری نیز رأی‌ گیری شد که شهرام ایرجی به عنوان تنها نامزد این پست با ۸ رأی به مدت یک سال به عنوان سخنگوی پارلمان شهری ساری انتخاب شد.

استمرار حاشیه‌های شورای ساری در نشست سی‌ وهشتم

نشست سی‌ وهشتم شورای ششم ساری نیز مانند بسیاری از جلسات این شورا با حاشیه‌هایی همراه بود، اختلاف نظر چند تن از اعضای شورا بابت تعیین زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سبب شد که جلسه پیش از رأی‌گیری به حاشیه کشیده شود.

سبحان بخشی نایب ‌رئیس شورا از این که به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه در جریان تصمیم‌ گیری برای تعیین روز انتخابات هیئت رئیسه سال دوم شورا قرار نگرفت انتقاد کرد و گفت: این‌ که ۶ عضو شورا هر زمان خواستند جلسه برگزار کنند و برای نشست بعدی شورا و دستور جلسه آن تصمیم ‌گیری کنند منطقی نیست، من هم به عنوان عضو هیئت رئیسه هستم و باید در جریان این تصمیم ‌گیری‌ها قرار می‌گرفتم.

وی افزود: برای جلسه سی‌وهشتم شورا بر خلاف سایر جلسات که بیش از پنج دستور جلسه داشتیم، فقط یک دستور جلسه در نظر گرفته شده که انتخابات هیئت رئیسه است، وقتی زمان کافی برای برگزاری انتخابات هیئت رئیسه وجود دارد، چه ضرورتی وجود داشت که جلسه علنی برای یک دستور جلسه برگزار شود؟ پیشنهاد من این است که انتخابات در روز دیگری برگزار شود.

میررحمان میرشجاعی دیگر عضو منتقد شورا نیز انتقادهایی را در این زمینه مطرح کرد، با این حال پرویز شعبانی رئیس شورای ششم ساری دلیل حضور نداشتن سبحان بخشی در جلسه تصمیم‌گیری برای برگزاری نشست سی‌ وهشتم را حضور نداشتن او در ساری بنا به اعلام خودش بیان کرد.

از دیگر حواشی این نشست، اصرار برخی اعضای شورا برای مخفی ماندن رأی‌ها بود. اختلاف نظر بر سر تعداد منشی‌ برای هیئت رئیسه و همچنین بحث و تبادل نظر برای تعیین شیوه رأی ‌گیری نیز دقایقی از این جلسه را به خود اختصاص داد تا این‌که در نهایت حدود ۹۰ دقیقه پس از آغاز جلسه، انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد.

استیضاح دوم شهردار ساری

پیش از رأی‌ گیری در این نشست پیرامون تعیین زمان جلسه استیضاح شهردار به درخواست سه عضو شورای شهر نیز تبادل نظر شد که درنهایت با رأی اکثریت مقرر شد صبح روز پنجشنبه ۱۳ مرداد جلسه‌ای فوق‌العاده برای استیضاح مجدد شهردار ساری برگزار شود.

این دومین جلسه استیضاح شهردار ساری است که به فاصله حدود سه هفته برگزار می‌شود، ۲۱ تیر در سی ‌وششمین جلسه شورای ششم ساری نیز جواد طالبی شهردار ساری برای پاسخ به پرسش‌های سه منتقد عملکرد شهرداری در شورا یعنی سبحان بخشی موسی‌کلایی، میررحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی به صحن شورا رفت و در جلسه استیضاح حضور یافت.

اما چند دقیقه پس از آغاز جلسه، هر سه عضو منتقد و طراح استیضاح در اعتراض به حضور معاونان شهردار در صحن شورا تصمیم گرفتند جلسه را ترک کنند و پس از مدتی هم از ساختمان شورا خارج شدند.

پیش از ترک جلسه نیز اعلام کردند که در صورت فراهم شدن بستر و خارج شدن معاونان شهردار از صحن شورا به جلسه استیضاح برمی‌گردند.

پس از خروج سه عضو منتقد از صحن شورا، ۶ عضو حاضر در جلسه تصمیم گرفتند برای ادامه برگزاری جلسه استیضاح خواسته و شرط اعضای منتقد را عملی کنند و از همراهان شهردار خواستند که در محل حضور افراد و مهمانان عادی نظاره‌گر جلسه باشند.

اما با وجود تحقق شرط سه عضو منتقد و خالی شدن صحن از معاونان و مشاوران شهردار، جلسه با حضور هر ۹ عضو برگزار نشد، چرا که بنا به اعلام حراست شورای شهر، پس از تحقق درخواست سه عضو منتقد شورا، آن‌ها تصمیم گرفتند ساختمان شورای شهر را نیز ترک کنند و حاضر به بازگشت و حضور در جلسه استیضاح نشدند، ۶ عضو حاضر در جلسه نیز پس از شنیدن پاسخ‌های شهردار به پرسش‌های منتقدان با برکناری او از مسند شهرداری ساری مخالفت کردند و طالبی در این جایگاه ابقا شد.

با این حال طراحان استیضاح به دلیل این ‌که جلسه استیضاح بدون حضور آنان برگزار شد، استیضاح انجام شده را معتبر ندانستند و در جلسه سی ‌وهفتم شورای شهر ساری که ۵ مرداد برگزار شد، با طرح پرسش سید ذوالفقار شریفی از شهردار دوباره استیضاح را به جریان انداختند.

هفتمین و آخرین بند دستور جلسه سی‌وهفتم شورای ششم ساری طرح پرسش از شهردار توسط سید ذوالفقار شریفی بود، او پس از بیان دیدگاه‌ها و انتقادهای خود به همکارانش در شورا، ۱۲ پرسش را به عنوان پرسش از شهردار مطرح کرد که با امضای سه عضو منتقد شهردار و تحویل به رئیس شورا، خواستار پاسخگویی شهردار ساری به این پرسش‌ها و برگزاری جلسه استیضاح شد.

ماجرای برکناری جواد طالبی از شهرداری ساری پاییز و زمستان پارسال نیز به دلیل دوری چهار ماهه او از شهرداری پس از انجام عمل جراحی قلب باز به طور جدی به جریان افتاده بود، حتی دوم اسفند در بیست‌ وسومین جلسه این شورا که در غیاب رئیس شورا و با ریاست سبحان بخشی برگزار شده بود، جواد طالبی برکنار و مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست معرفی شده بود ، اما این انتخاب کمتر از ۲۴ ساعت دوام آورد. سوم اسفند رئیس شورای اسلامی شهر ساری حکم سرپرستی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری را کان‌لم یکن اعلام کرد و از جواد طالبی که در نشست روز گذشته شورای شهر با رای پنج عضو برکنار شده بود خواست تا در جایگاه شهردار حضور داشته باشد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :