آخرین عناوین

چهارشنبه 29 تير 1401-19:55 کد خبر:107159

استاندار مازندران اعلام کرد:

دستگاه‌های اداری نماد اصلی دستگاه‌های اجرائی نظام اسلامی/خدمت رسانی بی منت سرلوحه مدیران استانی

استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های اداری به عنوان نماد اصلی دستگاه‌های اجرائی نظام اسلامی هستند و نباید به هیچ عنوان شاهد عدم رعایت شئونات اسلامی باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران و جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور برگزار شد، اظهار کرد:  در روزهای اخیر به مناسبت عید سعید غدیر همایش و اجتماع بزرگ غدیر در ساری برگزار شد که با توجه به قدمت مازندران در تشیع به عنوان دیار علویان، جای چنین مراسمی در استان خالی بود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد.

حسینی پور گفت: مازندران با توجه به پیشینه‌ای که در تشیع و تاسیس حکومت علوی دارد، باید نشان و مدالی از این افتخار بزرگ داشته باشد، همایشی که به مناسبت عید غدیر در ساری برگزار شد باید در سال‌های آینده با شکوه بیشتری به یک مراسم ملی از سوی مازندران تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که همه مسئولان و دست‌اندرکاران استان کمک کنند تا در مناسبت‌های مختلفی که داریم برنامه‌های فرهنگی و ارزشمند اینچنینی برگزار شود.

حسینی‌پور اظهار کرد: با توجه به تهاجمات عدیده فرهنگی که متوجه استان مازندران است، بویژه در فصل تابستان، بهره‌گیری از این گونه مناسبت‌ها و مراسم‌ها نقش برجسته و اثرگذاری در پیشگیری از این تهاجم‌ها دارد.

استاندار مازندران گفت: بزرگترین حرکتی که مدیران و مسئولان در شهرستان‌ها می‌توانند برای مقابله با تهاجمات فرهنگی انجام دهند، احیای مناسبت‌های مذهبی در سطح فراگیر است.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، افزود: این برنامه‌ریزی‌ها با توجه به این‌که ماه محرم را در پیش داریم باید به شکلی جدی مورد توجه قرار گیرد،گرچه هیئت های زیادی در شهرستان‌ها فعال هستند، هم اما اگر این مناسبت‌ها در شهرستان‌ها و مرکز استان به عنوان نماد کارهای ارزشی و مذهبی در قالب برنامه‌های ساماندهی شده مورد توجه قرار گیرند، در مقابل تهاجمات فرهنگی و اقداماتی که متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود بسیار بازدارنده خواهد بود.

به گزاش خزرتیترخبر، استاندار مازندران ادامه داد : همچنین تعداد چند از مدیران استانی پیرامون فعالیت‌هایی که در حوزه عملکرد دستگاه‌های اجرائی استان در حال انجام وسه تن از فرمانداران استان از پیشرفت اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی گزارش خود را ارائه دادند.

استاندار مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های اداری به عنوان نماد اصلی دستگاه‌های اجرائی نظام اسلامی هستند،تاکید کرد: نباید در دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان شاهد عدم رعایت شئونات اسلامی باشیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت مدیران در استان سالم‌سازی دستگاه اداری استان و تسهیل در پاسخگویی به مردم است،افزود: خدمت رسانی بی منت که شعار دولت مردمی سیزدهم است در مدیران استان به خوبی نهادینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرائی استان وجود دارد ،گفت: تعامل بسیار مطلوبی بین سه قوه مستقر در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به حجم بالای حضور گردشگر در مازندران وآمار بالای تصادفات در استان، اظهار کرد: به دلیل وسعت استان و گستردگی روستاها ، نیازمند تجهیز و به روزرسانی امکانات در حوزه پایگاه‌های انتقال خون هستیم.

حسینی پور با این توضیح که ما در استان مازندران بودجه دولتی برای تجهیز امکانات پایگاه‌های انتقال خون نداریم ،گفت :سازمان انتقال خون کشور حمایت و بودجه لازم برای به روز رسانی تجهیزات در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار مازندران، ادامه داد: در صورت حمایت سازمان انتقال خون و تخصیص بودجه، استان آمادگی کامل برای به دو برابر رساندن تعداد پایگاه‌های انتقال خون را دارد./(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :