آخرین عناوین

سه شنبه 28 تير 1401-15:10 کد خبر:107123

سازمان هواشناسی مازندران هشدار داد:

دریای مازندران پایان هفته برای شنا ناامن است

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از صبح فردا چهارشنبه تا بعدازظهر روز یکشنبه هفته آینده ناامن اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری و نفوذ جریانات شمالی و تقویت تدریجی آن در روزهای آینده، دریای خزر از صبح روز چهارشنبه با وزش باد شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۰ متر بر ثانیه و گاهی نیز تا ۱۴ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است و سپس به سایر مناطق گسترش می‌یابد که این امر شکل‌گیری امواج تا ۲ متری را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران هشدار داد: این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده است تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است

هواشناسی، شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را طی امروز و فردا، صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد، تداوم هوای گرم و شرجی با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

آسمان مازندران در روز پنج‏شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی شدت گرما و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه را نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در برخی ساعات همراه با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است، بیشینه دما در این روز در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به حدود ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تفاوتی نخواهد داشت./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :