آخرین عناوین

شنبه 25 تير 1401-11:54 کد خبر:107078

مدیر کل بنیاد شهید مازندران اعلام کرد:

برگزاری گفتمان سازنده با دستگاه های اجرایی

مدیر کل بنیاد شهید مازندران گفت: دغدغه‌ ایثارگران در دستگاه‌ های اجرایی تمام نشدنی است، از این رو از ما توقع و نگاهی مطالبه ‌گرانه دارند، باید گفتمانی سازنده با دستگاه‌ های اجرایی داشته باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در نشستی با فعالان عرصه ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و گروه های جهادی شهرستان های تابعه، ضمن تبریک به ‌مناسبت دهه ولایت و امامت و هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: دغدغه‌ ایثارگران در دستگاه‌ های اجرایی تمام نشدنی است، از این رو از ما توقع و نگاهی مطالبه‌گرانه دارند، می طلبد گفتمانی سازنده با دستگاه‌ های اجرایی و جامعه ایثارگران داشته باشیم.

براساس این گزارش، کهن سال به شناسایی ظرفیت‌ها، نخبگان و گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه جهت برگزاری این گفتمان انجام شد، فقط خلا مطالبه‌گری به شدت احساس می‌شود که باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول یادآور شد: امروز هر چه داریم را مدیون هزینه‌های سنگینی هستیم که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثار جان عزیزان خود انجام دادند، از این رو پاسخ به مطالبات آنان باید در اولویت باشد.

کهن سال خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان متولیان در بنیاد خودمان باید پای کار باشیم، ما در رابطه با قوانینی که در ارتباط با عزتمندی جامعه ایثارگران تصویب شد، تصدی‌ گری صورت نگرفت، به‌ عنوان مثال تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌ های اجرایی به حوزه ترویج ایثار و شهادت جزو قانون است که عملا انجام نمی شود در حالی که می توان در این مورد سیاست تصدی‌گری در پیش گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران همچنین اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد بحث ساماندهی گلزار شهدا را به‌طور جدی آغاز کرده است، ما هیچگونه فعالیتی تحت عنوان جبران خدمت نداریم، از این رو نگاهمان باید نگاه حمایتی در نظام انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خزرتیترخبر، این مسئول خواستار تعامل همه دستگاه‌ های اجرایی شد و عنوان کرد: قطعا همکاری کیفیت ارائه خدمات را افزایش خواهد داد، به فرموده مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بنیاد خانه امام حسین (ع) است و تکریم از خانواده شهدا و جامعه معزز ایثارگری، وظیفه همه مااست‌.

وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ظرفیت گروه ‌های بسیجی را پای کار بیاورد و با الگوگیری از ایده های خلاق، شاهد رویکرد مخاطب پسندی باشد، در بحث تاریخ شفاهی ما امروز نیروهای توانمند جبهه انقلاب زیاد داریم که می توانیم از ظرفیت آنان بهره بگیریم.

کهن سال همچنین ادامه داد: ما به شدت نیازمند فعالیت فعالان عرصه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در شهر و استان هستیم، جامعه ایثارگری هم پیشانی و ویترین تمام نمای ایثار هستند، از این رو دست نیازمان را به سویشان دراز می‌کنیم‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پایان اذعان داشت: فعالان رسانه ای و فرهنگی می‌توانند در حوزه ترویج ایثار و شهادت تحول ایجاد کنند ما هم حمایت خواهیم کرد، برخی از اقدامات را میتوان با کمترین هزینه انجام داد.

در این نشست چند تن از فعالین عرصه ترویج ایثار و شهادت، نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود را در راستای بهبود فعالیت های در حوزه ایثار و شهادت بیان کردند.

محمد رضا احمدی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مازندران نیز گزارشی از فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در حوزه ایثار و شهادت را تشریح کرد./(جعفر رعیت.54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :