آخرین عناوین

شنبه 21 خرداد 1401-15:47 کد خبر:101402

بی ‌ثباتی رنگ ‌بندی کرونایی در مازندران

بررسی نقشه کرونایی مازندران در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که شرایط کرونا در استان وضعیت ثابتی ندارد زیرا شاهد جابه‌جایی سریع رنگ‌ بندی از نقطه‌ای به نقطه دیگر هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، از ابتدای خرداد ماه تاکنون هر چند که وضعیت کرونایی مازندران رو به بهبود بوده است و تعداد مناطق آبی کرونایی مازندران از ۱۲ شهرستان یکم خرداد ماه در حال حاضر به ۱۹ شهرستان افزایش یافته است اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است ، عدم ثبات رنگ بندی کرونایی در بین شهرستان های استان است.

براساس این گزارش، ساری به عنوان مرکز مازندران و سومین شهرستان پرجمعیت استان طی یک ماه اخیر بی ثبات ترین شهر در وضعیت کرونایی بوده است، این شهرستان که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت به رنگ آبی در آمد و پس از آن با گذشت یک هفته در تاریخ یک خرداد مجددا به رنگ زرد بازگشت و حدود دو هفته در این وضعیت باقی ماند ولی پس از آن در تاریخ ۱۳ خرداد بار دیگر  وضعیت کرونایی اش آبی شد و در حال حاضر طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با افزایش روند کرونایی به رنگ زرد به معنای نسبتا پرخطر تغییر وضعیت داد.

شهرستان چالوس در غرب مازندران نیز با وجود این که از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه از محدوده زرد کرونایی خارج شد و به رنگ آبی کرونایی در آمده بود و بیش از سه هفته در این وضعیت قرار داشت طی یک هفته اخیر با افزایش شیوع کرونا از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد کرونایی در آمد.

در بین شهرستان های زرد رنگ مازندران طی هفته های اخیر تنها وضعیت شهرستان عباس آباد ثابت بوده که حدود ۲ ماه  است در این وضعیت قرار دارد.

همچنین طی یک هفته گذشته شهرستان جویبار  که پیش تر در محدوده زرد رنگ کرونایی واقع شده بود بار دیگر به رنگ آبی کرونایی بازگشت که البته باید گفت: این شهرستان نیز از بی ثباتی کرونا در مازندران در امان نبوده است و از ابتدای خرداد تاکنون سه بار تغییر رنگ داده است.

طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان میاندرود نیز از وضعیت زرد خارج و به جرگه شهرستان های آبی مازندران پیوست.

البته ناگفته نماند که طی سه هفته اخیر وضعیت شهرستان هایی همچون نکا و رامسر نیز همانند پنج شهرستان دیگر استان بی ثبات بوده و رنگ کرونایی این دو شهرستان بین آبی و زرد نوسان داشت.

در حال حاضر  بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۹ شهرستان شامل  گلوگاه ،بهشهر، نکا، میاندورد، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر در وضعیت آبی قراردارند و رنگ کرونایی سه شهرستان ساری، چالوس و عباس آباد نیز در این ارزیابی زرد اعلام شده است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است، این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

بازگشت بیمارستان های علوم پزشکی بابل به کروناپذیری

به گزارش خزرتیترخبر، یکی دیگر از اتفاقات کرونایی طی هفته گذشته بستری مجدد بیماران مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل بوده است، علوم پزشکی بابل جمعه گذشته در تاریخ ۱۳ خرداد ماه  اعلام کرده بود که پس از گذشت ۲۸ ماه بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه از بیماران کرونا خالی و آمار بستری شدگان به صفر رسیده است ولی در طی یک هفته ای که گذشت مجددا با پذیرش بیماران کرونایی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل به چهار نفر رسید که از این تعداد ۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی مازندران نیز در طی یک هفته گذشته روند بستری بیماران کرونایی ثابت نبوده است و پس از یک افزایش نسبی مجددا کاهش یافت، طبق تحلیل داده های آماری دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران کرونایی بستری از ۵۲ نفر در روز جمعه ۱۳ خرداد به ۶۰ نفر در روز سه شنبه ۱۷ خرداد افزایش یافت و پس از آن روند کاهشی طی کرد و در حال حاضر ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی  مازندران بستری هستند.

در یک ارزیابی کلی می توان بیان کرد که بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های استان مازندران از ابتدای خرداد یک روند کاهشی را طی کرده است زیرا تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از ۷۵ نفر در تاریخ یک خردادماه، هم اکنون به ۴۴ نفر رسید که کاهش ۴۲ درصدی داشته است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :