آخرین عناوین

شنبه 21 خرداد 1401-13:5 کد خبر:101391

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

هوای مازندران تا پایان هفته جاری خنک باقی می‌ماند

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، هوای نسبتا خنک تا پایان هفته جاری در استان تدوام خواهد داشت.


به گزارش خزرتیترخبر، هوای مازندران که در چند روز گذشته گرمای ۴۰ درجه سانتی ‌گراد بالای صفر را تجربه کرده بود، از روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با استقرار سامانه جدید با کاهش شدت گرمای مواجه شد و طبق پیش‌بینی هواشناسی، هوای نسبتا خنک تا پایان هفته جاری در استان تدوام خواهد داشت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا از امروز شنبه تا پایان هفته جاری در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

براساس این گزارش، هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، نیمه ابری و در بعد از ظهر تا اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود و بیشینه دما نیز در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مازندران طی دو روز آینده ‏یکشنبه و دوشنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد و  در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است و بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۳۰ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۰ تا ۳۳ درجه سلسیوس خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از روز سه‌ شنبه تا پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود و دمای هوا نیز در این مدت در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۳۰ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. 

شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز نیمه ابری و در بعد از ظهر تا اوایل شب با افزایش ابر با وزش باد بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده

پیش‌بینی شده است و دمای هوا نیز در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و  در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۳۳.۳ و آلاشت نیز با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش خواهد یافت.

جدول پیش‌بینی دریایی ۱۲ ساعته هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ امشب تا ساعت هشت صبح روز یکشنبه را نسبتا مواج و همراه با باد متوسط اعلام کرده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :