آخرین عناوین

جمعه 20 خرداد 1401-22:53 کد خبر:101365

نشست 4 ساعته شهردار ساری با رسانه ها و افشاگری تخلفات انجام شده!!

اجرای بزرگترین پروژه شهرداری ساری/نیاز به قیر داریم/تامین اجتماعی پاسخگو باشد

شهردار ساری گفت:بزرگترین پروژه ساری با عنوان (خیابان ایده آل) اجرایی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر، جواد طالبی شهردار ساری برای اولین بار پس از چندین سال که هیچ شهرداری قبل از او با رسانه ها نشستی برگزار نکرده بوده اند، با تابو شکنی در نشستی 4 ساعته با رسانه های استانی با بیان اینکه شهرداران قبل از من در زمان خودشان خدمات بسیار خوبی ارائه کرده اند افزود: انتقاد پذیر بوده و از نظرات کارشناسی شده استقبال می نمایم.

وی با اعلام اینکه همه مدیران و مسئولان زیر مجموعه شهرداری ساری باید پاسخگوی رسانه های دارای مجوز و رسمی باشند اظهار داشت: پیج ها و صفحاتی که با عنوان رسانه فعالیت می نمایند مورد قبول ما نمی باشند.

طالبی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تا تفکرات سیاسی در عملکرد شهرداری تاثیر گذار باشد تصریح کرد:تابع ولایت فقیه هستم و در راستای منویات رهبری فعالیت می نماییم.

شهردار مرکز استان مازندران در ادامه با اظهار نظر در مورد انتصابات در شهرداری ساری افزود: هر نیرویی که واجد شرایط باشد و بتواند برنامه ها و اهداف شهرداری را به بهترین صورت انجام دهد می تواند در جایگاه مدیر عامل سازمان و یا شهردار منطقه فعالیت نماید.

طالبی در پاسخ به سوالی در مورد انتصاب فرزند رییس شورای شهر ساری به سمت شهردار منطقه 3 خاطر نشان کرد:فرزند رییس شورا دارای شرایط اولیه این پست بوده و در حال حاضر نیز در حال انجام اقدامات اداری جهت تصدی شهردار منطقه 3 می باشد و البته باید اعلام نمایم که ممکن است انتصابات و تغییرات دیگری نیز صورت بگیرد.

شهردار مرکز استان با اعلام اینکه شهرداری نگاه و عملکرد سیاسی ندارد اما در مقطعی به این سمت و سو رفته بود خاطر نشان کرد: شهرداری نهاد خدماتی اجتماعی است و هر فردی می تواند نگاه سیاسی داشته باشد اما نباید این امر در خدمت رسانی به مردم  تاثیر سوء داشته باشد ، رسالت شورای اسلامی نظارت بر رفتار شهرداری است، اختلاف نظر وجود دارد که تضارب آرا اگر در مسیر خدمت به شهروندان قرار گیرد ، خوب است.

طالبی در مورد گلایه های مالکان کیوسک های مطبوعاتی نیز اظهار داشت: کیوسک های مطبوعاتی دارای محدوده هایی بوده که در خارج از این محدوده ها ممکن است فعالیت هایی انجام دهند که غیرقانونی می باشد و از آنجاییکه رعایت حقوق شهروندی باید برای همه شهروندان باشد،در نتیجه هیچ کاری خارج از روال مزایده و مناقصه انجام نداده ایم.

این مسئول در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه وقتی در جایگاه شهردار ساری قرار گرفته ام شهرداری 1060 میلیارد تومان بدهی ثبت شده در سیستم مالی داشت تصریح کرد: نزدیک به 400 میلیارد تومان در محاکم قضایی پیمانکاران بابت طلبکاریشان شکایت کرده بودند که هنوز در جریان است و اینجانب نیز جهت ارائه توضیحات به دادگاه فراخوانده شده و مراجعه کرده و توضیحاتی ارائه داده ام و از طرفی  سازمان بازرسی هم در بخش دیگری از این بدهی ها وارد شده است که منتظر تصمیمات مقامات قضایی در این زمینه می  باشیم.

شهردار ساری همچنین با اعلام اینکه در گذشته بیش از پنج هزار نفر نیرو در شهرداری ساری مشغول به کار بوده که تعدادی سر کار نمی آمده اند اما حقوق دریافت می کرده اند که با آنها قطع همکاری کرده ایم افزود: شهرداری ساری  939 پست سازمانی داشته و به 400 الی 600 نیروی شرکتی برای انجام کارهای خدماتی نیز نیاز دارد( از سه بخش به من آمارهای متناقضی در مورد نیروهای تحت پوشش شهرداری اعلام شد) اما از سال 1397تا 99 به میزان 1950 نفر نیروی شرکتی به شهرداری ساری اضافه شد ولی از اردیبهشت 1400 که من در این سمت حضور دارم (از دی ماه 99) ، نیرویی وارد نشد و اگر نیرویی سراغ دارید که در این مدت وارد شهرداری شده اعلام کنید.

جواد طالبی همچنین در این نشست در مورد بودجه شهرداری خاطر نشان کرد: سال گذشته بودجه شهرداری 700 میلیارد تومان بوده که 150 میلیارد تومان وام و 550  میلیارد تومان به صورت کوششی بوده اما بعد از چندین سال بودجه شهرداری ساری سال گذشته به صورت کامل تحقق یافته است.

شهردار ساری در ادامه با اعلام اینکه 718 میلیارد تومان بدون اخذ تسهیلات طی این مدت درآمد کسب شده است که از این مقدار،  538 میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد پرداخت شد و این میراثی است که برای ما مانده اظهار داشت: البته من اینها را دیده ام و شهردار شده ام و من جواد طالبی به شهرداری ساری تعصب دارم.

طالبی همچنین گفت: ما به دنبال تعدیل نیرو نیستیم اما باید نیروها را ساماندهی کنیم و این مشکل به تنهایی از عهده شهرداری خارج می باشد و نیاز به همکاری دستگاه های دیگر می باشد.

این شهردار با تشکر از استاندار و نمایندگان مازندران به جهت همکاری هایی که داشته اند ،مجددا از استاندار و نمایندگان مازندران درخواست کرد تا در تامین قیر مورد نیاز همکاری و مساعدت های لازم را با شهرداری ساری داشته باشند.

در ادامه این نشست طالبی با اعلام اینکه برای 8 پلاک باقی مانده جهت تکمیل پروژه پل تا پل نیازمند 550 میلیارد تومان اعتبار می باشیم افزود: چرا در این پروژه بخشی از املاک به شکل اصولی خریداری نشد؟  املاک قبل از اجرای پروژه بازگشایی نشد اما برخی املاک بعد از پروژه را بازگشایی کرده اند که رسانه ذهن بیدار جامعه است و باید به نمایندگی از افکار عمومی پرسشگر باشد.

شهردار ساری با بیان اینکه سازمان عمران وضعیت مناسبی نداشت که به مرور زمان نسبت به برطرف نمودن مشکلات این سازمان اقدام کرده ایم تصریح کرد: سال 1400 را برای اصلاح درون سازمانی صرف کرده ایم و اتوماسیون اداری برای شهرداری ای که 16 ساختمان اداری مجزا دارد راه اندازی شد  تا پیگیری ها و مکاتبات اداری شفاف باشد.

این مسئول در مرکز استان با اعلام اینکه در آستانه یک اتفاق بزرگ بین شهرداری ساری و سازمان نظام مهندسی هستیم تا امورات مربوط به صدور پروانه تا پایان کار ساختمانی تسهیل و تسریع گردد و نظارت ها بر اساس اصول فنی و مهندسی انجام شود نه سلیقه شخصی،خاطر نشان کرد: امروز رویکرد شهرداری ساری حذف برون سپاری و اتکا به ظرفیتهای درون سازمانی است که می توان به انتقال کمیسیون ماده 100 به خارج از شهرداری اشاره کنم و مسیر شهرداری را در سال 1401 به سمت زیبایی سیما و منظر شهری ریل گذاری کرده ایم  که در همین راستا پروژه (خیابان ایده آل) را از میدان ساعت تا میدان هلال احمر در دست اجرا داریم به طوری که مبلمان شهری در این محور در حال تغییر است و یکی از مواردی که در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است این می باشد که در این محور 240 مورد موانع بصری رصد کرده ایم که تاکنون 190مورد را برطرف نموده و همچنین در این مسیر با ایجاد گذر «فرهنگ و ایثار» در نظر داریم سردیس تعدادی از نام‌آوران ساروی را با کمک و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نصب کنیم که امیدواریم این پروژه تا 2 شهریور و آغاز هفته دولت به بهره برداری برسد و همچنین سنگفرش چند خیابان قدیمی و بازار شهر را در نظر داریم که به زودی انجام می .

طالبی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همه مسئولان و مردم و دستگاه ها از من انتظار دارند تا وضعیت شهرداری را بهبود ببخشم خاطر نشان کرد:متاسفانه کارشکنی بعضی افراد و دستگاه ها، ارائه خدمات ما را دچار مشکل کرده است و اگر همدلی و کار مضاعف بوجود بیاید می توانیم خدمات شایسته به مردم ارائه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اهل شوآف تبلیغاتی نمی باشم گفت:به تک تک کوچه ها و خیابان ها سرکشی می کنم و از تمام مشکلات مردم و شهر آگاهی و اطلاعات کافی دارم.

طالبی با انتقاد از اینکه خیلی تاوان مبارزه با رانت خواری و فساد را داده ام افزود:به عنوان مثال در یکی از حوزه ها فقط یک پیمانکار همه کاره آن بخش بوده است اما با برنامه ریزی های انجام شده،دست آن پیمانکار را قطع کرده و نظام درست پرداخت به پیمانکاران را اجرایی نموده ایم.

شهردار مرکز استان مازندران با اعلام اینکه درب دفتر من پس از ساعات اداری به روی همه همکارانم برای طرح مشکلاتشان باز است و نباید همکارانم مشکلات را با رسانه های غیر رسمی و غیرقابل قبول در میان بگذارند خاطر نشان کرد: شهرداری در رویداد 2022  به عنوان یک عضو از کمیته ای با نام کمیته شهر خلاق بوده و در کنار کمیته های 11گانه این رویداد و اختتامیه 2022 در مهرماه است و پس از آن باید به دنبال نتایج این رویداد باشیم در نتیجه باید ظرفیت های گردشگری را شناسایی و معرفی کنیم تا صنعت گردشگری مازندران و ساری رونق یابد.

جواد طالبی همچنین گفت:عفاف و حجاب فقط برای بانوان نیست و آقایان هم باید از پوشش و ظاهر مناسب کارمندی برخوردار باشند و نقد دلسوزانه و منصفانه همه رسانه ها را می پذیریم و برای من نظم و انظباط اداری و حرکت منطبق بر قانون اولویت دارد.

وی با اعلام اینکه رسانه ها زبان گویای بین مردم و مسئولان هستند و از رسانه ها درخواست دارم جامعه را آگاه کنند که شهرداری ساری ماهانه 60 میلیارد تومان حقوق و دستمزد می پردازد افزود: بیشترین دغدغه من مربوط به پروژه زباله سوز ساری می باشد به طوری که 17 هفته متوالی به تهران رفتم تا پروژه معطل و معوق مانده زباله سوز ساری مجدد راه اندازی شود که خوشبختانه بسیج سازندگی در ظرف مدت کوتاهی که در این پروژه مسئولیت پذیرفته اقدامات گسترده ای انجام داده و همچنین رئیس جمهور این پروژه را شخصا بازدید کرده و وزیر کشور، حدود 2 ساعت در این پروژه کار کارگاهی انجام داد که  امیدواریم تا پایان سال جاری  زباله سوز را افتتاح کنیم.

شهردار ساری با اعلام اینکه سالانه 40 میلیارد تومان بابت هزینه حمل و دفن زباله هزینه می شود خاطر نشان کرد:معضلات بزرگی در شهرداری داریم که در حال برطرف نمودن آنها می باشیم.

طالبی در ادامه این نشست همچنین با بیان اینکه یکی از اعضای شورا به من تهمتی زده که پیگیری قضایی نموده ام اظهار داشت:هم به بیمه و هم به دارایی بدهکار می باشیم که باید دستگاهی مانند تامین اجتماعی در این مورد توضیحاتی به افکار عمومی ارائه بدهد که چرا و به چه علت در سال های قبل بیمه ها را تمدید می کرده اند اما هزینه ها را دریافت نمی کرده اند به طوری که این موضوع چالش بزرگی برای این دوره شهرداری شده است؟

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس کدام قانون و ضابطه شهرداری در سال های قبل با یک بانک قرارداد اجاره ماهیانه یک هزار تومان بسته است افزود:اهل تعامل می باشیم اما اهل معامله نمی باشیم.

شهردار ساری با بیان اینکه در بحث مبلمان ورودی های شهر ساری اداره راه قراردادهای با پیمانکاران بسته است اظهار داشت:باید منتظر بمانیم تا اداره راه پروژه های انجام شده ورودی های شهر را به ما تحویل دهد تا اقدامات لازم را به عمل آوریم./ (جعفر رعیت. 54)

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :