آخرین عناوین

پنجشنبه 12 خرداد 1401-13:2 کد خبر:101097

هشدار سازمان هواشناسی مازندران:

دمای هوای مازندران بر مدار ۴۰ درجه/هشدار آتش سوزی

هواشناسی مازندران با اعلام افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا، نسبت به احتمال تنش گرمایی و وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.


به گزاش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از روز شنبه هفته آینده تا روز سه‌شنبه ۱۴ تا ۱۷ خرداد ماه جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که با تقویت جریانات گرم جنوبی ، بیشینه دما در مناطق غربی این استان بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۹ درجه سلسیوس برسد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر مدیریت در مصرف بهینه انرژی آب و برق ، از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها خوداداری کنند و فعالان بخش کشاورزی و دامداری نیز باید اقدامات پیشگیرانه را از جمله نصب تهویه هوا در واحدهای گلخانه‌ای، مرغداری و دامداری‌ها و آبیاری باغات و محصولات زراعی در ساعات خنک روز مورد توجه قرار دهند.

بیشترین میزان افزایش دما را در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی مازندران شاهد خواهیم بود به گونه ای که دمای هوای گلوگاه، میاندرود و شیاده بندپی از ۳۳ درجه سانتی‌گراد  بالای صفر در روز پنجشنبه با ۶ درجه افزایش در روز یکشنبه  به ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزنا افزایش دما را در ساری شاهد خواهیم بود. دمای هوای این شهر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز با چهار درجه افزایش در روز یکشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

مناطق ییلاقی نیز در این مدت شاهد افزایش دما خواهند بود و بیشترین میزان نیز مربوط به کیاسر است، دمای هوای این منطقه از ۲۸درجه سانتی‌گراد در روز پنجشنبه با ۶ درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

برابر داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران، آمل با ۳۲.۸ و آلاشت با ۲۳.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی در روز جاری را صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، در ارتفاعات مرکزی و غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرد، بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۵ تا ۲۷ درجه و در مناطق مرکزی وشرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیشبینی شده است.

آسمان مازندران در روز جمعه و ‏شنبه هفته آینده نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما  با بیشینه دما در مناطق غربی استان بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در مناطق مرکزی وشرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز ‏یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده را نیز صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرده است.

دریای خزر نیز طی امرز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :