آخرین عناوین

چهارشنبه 11 خرداد 1401-14:25 کد خبر:101055

تهدید باشگاه نساجی به انصراف از تیمداری

باشگاه نساجی مازندران در پی لغو بازی این تیم با تراکتور در هفته پایانی لیگ برتر تهدید به انصراف از تیمداری کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، در پی لغو دیدار تیم‌های فوتبال نساجی و تراکتور در هفته سی ام لیگ برتر فوتبال، باشگاه نساجی با انتشار بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داد:

فوتبال زمانی معنا دارد که تصمیمات برای آن در حوزه ورزش و افراد ورزشی گرفته شود، متاسفانه در هفته آخر لیگ برتر شاهد بودیم بدون هیچ دلیلی بازی نساجی مازندران و تراکتور تبریز با دستوری خارج از حوزه فوتبال لغو شد؛ آن هم با وجود آنکه هواداری در ورزشگاه حضور نداشت و دو تیم در محل بازی حاضر به انجام مسابقه بودند.

در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ فراموش نکنید نساجی، تیم محبوب شمال کشور و امروز قهرمان ایران است و بر آن کوه بزرگ افزوده شده نه آنکه کاسته شده باشد، چنین رفتاری در شان باشگاه نساجی و هواداران آن نیست، اگرچه قبلاً هم ثابت شده بود که نساجی تنهاست؛ وقتی یک زمین برگزاری مسابقه و یا حتی تمرین مناسب هم برای آن در استان خودش فراهم نمی‌شود و خانه ‌بدوشی عادی شده است.

در هر حال رسماً اعلام می‌کنیم اگر بابت این اتفاق از باشگاه نساجی عذرخواهی رسمی نشود و شخصیت آن در نظر گرفته نشود، هیات مدیره باشگاه آمادگی کامل این را دارد که باشگاه نساجی را به هیئت فوتبال و اداره‌ کل ورزش و جوانان مازندران واگذار کند تا خودشان پاسخگوی هواداران نجیب نساجی باشند.

ماجرا چه بود؟

ماجرا از این قرار است که مسابقه پایانی تیم فوتبال نساجی مازندران از سری مسابقات هفته سی‌اُم لیگ بیست ‌ویکم که قرار بود به میزبانی این تیم ساعت ۱۸:۳۰ روز سه ‌شنبه ۱۰ خرداد در ورزشگاه دستگردی تهران مقابل تراکتور تبریز برگزار شود، ساعتی پیش از برگزاری دیدار لغو شد.

سازمان لیگ دلیل لغو شدن مسابقه را اعلام نشدن زمین برگزاری مسابقه از سوی باشگاه میزبان یعنی نساجی اعلام کرد، این در حالی است که باشگاه نساجی همه کارهای مربوط به برگزاری مسابقه از جمله پذیرش داوران، ناظر مسابقه و حتی پرداخت هزینه اجاره ورزشگاه را انجام داد، اما طبق اعلام سازمان لیگ، شورای تأمین استان تهران با برگزاری مسابقه نساجی و تراکتور در این ورزشگاه مخالفت کرده بود و به همین دلیل مجوز نهایی برگزاری مسابقه صادر نشد.

سایت سازمان لیگ حدود پنج ساعت پیش از برگزاری مسابقه خبری را روی خروجی قرار داد که در بخشی از آن نوشته شده است: «باشگاه نساجی پیش از این درخواست برگزاری این دیدار در ورزشگاه پاس قوامین را داده بود که با مخالفت شورای تأمین استان تهران مواجه شده بود، این در حالی است که هر دو تیم در تهران حضور دارند و هزینه‌های اجاره ورزشگاه هم پرداخت شده است.»

در نهایت با این ‌که تیم نساجی در ورزشگاه حضور یافت و گفته می‌شود که تیم تراکتور نیز در مسیر رسیدن به ورزشگاه بود، اعلام شد که این مسابقه مجوز برگزاری ندارد و پرونده مسابقه نیز برای تصمیم ‌گیری بابت نتیجه به کمیته انضباطی ارجاع داده شد ، اما مسئولان باشگاه طبق اسنادی که در اختیار دارند اعلام کردند همه اقدامات لازم برای برگزاری مسابقه انجام شد و حتی تعدادی از عوامل برگزاری مسابقه نیز در محل ورزشگاه حضور یافتند، به همین دلیل اکنون خواستار بیان صریح و شفاف دلایل لغو مسابقه نساجی مقابل تراکتور و همچنین عذرخواهی رسمی از این باشگاه شده‌اند.

ابهام در دلیل لغو بازی

مدیرعامل باشگاه نساجی پس از لغو مسابقه نساجی و تراکتور خواستار اعلام دلیل این تصمیم از سوی سازمان لیگ شد ؛ درخواستی که به گفته ایزد سیف‌الله پور از سوی سازمان لیگ بدون پاسخ ماند.

او اظهار کرد: این که ما می‌بینیم فوتبال نیست، یک دورهمی فوتبالی است، چون تصمیمات فوتبالی در آن گرفته نمی‌شود، چه دلیلی دارد که مسابقه نساجی با تراکتور که اعلام کردیم حاضریم بدون تماشاگر هم باشد لغو شود؟

سیف‌الله‌پور افزود : ما بیش از دو هفته پیش از این مسابقه اعلام کردیم که درخواست داریم تا مسابقه پایانی را در ورزشگاه شهدای ساری برگزار کنیم تا جشن قهرمانی نساجی در جام حذفی را هم با حضور تماشاگران برگزار کنیم، اما سازمان لیگ مخالفت کرد، در نهایت تصمیم گرفتیم ورزشگاه شهید دستگردی را که در بازی با هوادار نیز به عنوان ورزشگاه خانگی انتخاب کردیم معرفی کنیم.

مدیرعامل باشگاه نساجی اظهار کرد: باشگاه همه کارهای لازم برای برگزاری مسابقه را انجام داد، با یگان ویژه هماهنگ شد، حتی هزینه اجاره ورزشگاه را پرداختیم، تیم محترم تراکتور به تهران آمد و در هتل مستقر شد، همه چیز برای برگزاری مسابقه آماده بود، پس چه دلیلی برای لغو این مسابقه وجود داشت؟

سیف ‌الله‌ پور اظهار کرد: همین هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری این مسابقه دست‌ کم ۲۰۰ میلیون تومان برای باشگاه خصوصی نساجی هزینه داشت، اما انگار برای کسی این هزینه‌ها مهم نیست، تیم نساجی کل فصل را به دلیل نداشتن یک ورزشگاه مناسب خانه ‌به ‌دوش بود، ما احتمالا تنها باشگاه دنیا هستیم که در یک فصل ۶ ورزشگاه خانگی داشتیم وهیچ کدام از این ورزشگاه‌ها هم ورزشگاه خانگی‌ مان نبود، در نهایت به جای این که با تیم همکاری شود با این تصمیم‌های مبهم مواجهیم.

اظهارات مدیرعامل باشگاه نساجی توسط سایر عوامل این باشگاه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان انتقادی جدی مطرح شده است، مدیر رسانه‌ای این باشگاه در گفت‌وگویی تلفنی که با رادیو ورزش داشت نیز خواستار شفاف‌ سازی دلیل لغو مسابقه نساجی و تراکتور شد و گفت: باشگاه ۱۱ روز پیش از مسابقه نساجی و تراکتور نامه‌ای به سازمان لیگ داد تا بازی را در ساری برگزار کنند و جشن قهرمانی با حضور هواداران برگزار شود، ورزشگاهی که پنج هفته در آن میزبان حریفان لیگ برتری بودیم را فاقد امکانات برگزاری مسابقات لیگ برتر تشخیص دادند، به همین دلیل ورزشگاه دستگردی را انتخاب کردیم، اما در ۷۲ ساعت پایانی چند بار اظهارنظرهایی درباره این میزبانی مطرح شد.

مجتبی ابراهیمی افزود: اگر می‌گویند مسابقه لغو شده بود، چطور داوران مسابقه از استان همدان آمدند و ناظر بازی از اصفهان به تهران آمد و همگی در هتل مستقر شدند؟ دو تیم که هر دو توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند هزینه کردند و برای مسابقه آمدند، حتی همزمان با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، سرپرست فدراسیون در حال رایزنی بود که این مسابقه برگزار شود.

وی اظهار کرد: سایت سازمان لیگ مطلبی را روی خروجی گذاشت و نوشت که باشگاه میزبان زمین را اعلام نکرد، تمام مدارک ما موجود است که نشان می‌دهد متن کذب است، یکی این وسط باید مسئولیت را بپذیرد، باشگاه از حقش گذشت و درخواست کرد که بازی در ورزشگاه شهید دستگردی بدون حضور هواداران برگزار شود، اما قبول نکردند.

مدیر رسانه‌ای باشگاه نساجی تصریح کرد: برخورد این چنینی با سرمایه‌گذاری که امسال برای ارائه فوتبال با کیفیت هزینه‌های مازادی کرد و توانست تیم را قهرمان کند چه معنایی دارد؟ چطور باید به سرمایه ‌گذار باید بگویند از ورزش برو بیرون؟ به هر حال یکی باید پیدا شود و بگوید چرا برگزار نشد؟

تیم فوتبال نساجی مازندران در فصل بیست‌ ویکم پس از این که چند بازی خانگی را در ورزشگاه شهدای ساری برگزار کرد، به دلیل کیفیت پایین چمن این ورزشگاه، برای انجام بازی‌های خانگی از استان خارج شد، این تیم ابتدا یک بازی خانگی را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار کرد و پس از آن برای برگزاری مسابقات خانگی به مشهد رفت و در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از حریفان میزبانی کرد. سپس ورزشگاه آزادی تهران در جام حذفی ورزشگاه خانگی نساجی در بازی مقابل مس کرمان شد، بعد از آن ورزشگاه انقلاب کرج و در نهایت هم ورزشگاه شهید دستگردی تهران ورزشگاه‌های خانگی نساجی شدند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :