آخرین عناوین

شنبه 24 ارديبهشت 1401-10:35 کد خبر:100503

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندارن:

سنگ اندازی برخی مسئولین استان در صدور مجوز داروخانه هلال احمر/ با کمبود زمین مواجه هستیم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه، متاسفانه برخی مسئولین در صدور مجوز داروخانه هلال احمر سنگ اندازی می کنند، افزود: امیدواریم این مجوز هر چه زودتر صادر شود.


به گزارش خزرتیترخبر،غلامعلی فخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: امسال هلال احمر صد ساله شد و جشن صدسالگی جمعیت هلال احمر برگزار می شود.

براساس این گزارش، فخاری اظهار داشت:مازندران استان حادثه‌خیز است باید مردم و دستگاه‌های متولی آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و سوانح را داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، با بیان اینکه برخی از مسئولین استان در جریان صدور مجوز داروخانه هلال احمر در استان سنگ اندازی می کنند، افزود: سه شعبه داروخانه های هلال احمر در سطح استان داریم.

همچنین فخاری افزود: جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، نیاز به زمین جهت احداث ایستگاه های هلال احمر می باشد و مرکز توان بخشی هلال احمر قائمشهر نیاز به حمایت ویژه مسئولین و کمک مردم و خیرین دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، فخاری گفت: ۵۲.۸ درصد جنگل‌های کشور مربوط به مازندران است، دو قله دماوند و علم کوه در استان واقع شده که بیشترین حوادث کشور در این نقاط رقم می‌خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ماموریت‌های اصلی این نهاد آمادگی، توانمند‌سازی و بروزرسانی تجهیزات بخش لجستیک این سازمان است، ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های استانی و ملی در مازندران نیاز به تدوین برنامه مقابله با حوادث داریم که ضمانت اجرایی این برنامه‌ها نیز باید تدوین شود.

فخاری با اعلام اینکه سند چشم‌انداز هشت سال جمعیت هلال احمر و استان مازندران تا افق ۱۴۰۸ را تدوین کردیم، گفت: در استان مازندران نوسازی، یگان لجستیک را انجام دادیم که از نظر ترابری و آمبولانس مشکل داشتیم.

وی  از کمک بیش از ۲ میلیارد تومانی خیران برای بازسازی و نوسازی ناوگان ترابری هلال احمر استان خبر داد و افزود: بر این اساس همه لوازم انبارها به روز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران تعداد داوطلبان ثبت شده هلال احمر استان مازندران را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار عملیات در سطح استان مازندران ثبت شده که بیش از ۱۹ هزار نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

فخاری با اشاره به مشکلات متعددی که برای کوهنوردان در مناطق کوهستانی ایجاد می‌شود، از راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی کوهنوردان شمال کشور در رینه آمل خبر داد و افزود: زمین این مجموعه توسط یکی از خیران اهدا شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با اعلام اینکه  تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است، گفت: بعد از کرمان بیشترین املاک وقفی را در اختیار داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران،اضافه کرد: از محل سفر ریاست جمهوری ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۶ میلیارد تومان تاکنون دریافت شده و مابقی هم بر اساس نیاز دریافت می‌شود که در مازندران اختصاص این مبلغ اعتبار به هلال احمر سابقه نداشته است.

وی افزود: درک خطر توسط شناگران در سواحل مازندران صفر است و در ارتباط با طرح دریا، به دلیل دسترسی گسترده دریا اگر به صورت مناسب ساماندهی نشود تهدید محسوب می‌شود، طرحی در این زمینه آماده کردیم و در اختیار نهادهای متولی در کشور ارائه دادیم که نیازمند اعتبارات مناسب هستیم.

به گزارش خزرتیترخبر، غلامعلی فخاری اظهار داشت: مازندران استانی حادثه خیز است وباید همواره آماده باشیم، افزود: ما در استان پرخطر و پرریسک زندگی می‌کنیم و در کنار مردم باید آماده باشیم.

وی وجود پنج محور کوهستانی، دو محور جلگه‌ای را از جمله جاذبه‌ها و حساسیت‌های استان بیان کرد و گفت: وجود ۶۳ رود و ۱۵ رودخانه پرخروش وضعیت استان را خاص و حساس کرده است.

فخاری با اظهار اینکه مازندران دومین استان دارای تراکم جمعیتی کشور است، ادامه داد: مجاورت با شش استان کشور از جمله تهران، خطرپذیری استان را افزایش داده است و علاوه براین، استان معین و پیشتاز و همیشه آماده تهران و استان‌های حاشیه هستیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به آزادسازی ساحل و دسترسی مردم به این مناطق گفت: ۷۵ درصد مساحت استان روی گسل‌های فعال زلزله است و ۹۰ درصد مردم روی این گسل‌ها زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: جاده، دریا، کوهستان و تعطیلات شرایط خطرپذیری استان را بیشتر کرده است و هر ساله ۳۲ حوادث و مخاطرات طبیعی را در استان شاهد هستیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت: با همکاری دادگستری بسیاری از متهمان که در حکمشان، مجازات جایگزین حبس صادر می شود ، جهت ارائه خدمات عامل المنفعه به این سازمان معرفی می شوند.

فخاری گفت: سامانه 112 خط ارتباطی مردم با این جمعیت جهت هرگونه کمک و راهنمایی می باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :